Asthma

שיפור במדדי האסתמה וירידה בצורך להשתמש בסטרואידים לאחר שימוש ב- Omalizumab (מתוך Annals of Allergy, Asthma & Immunology)

מאת איתמר גנמור

מממצאי מחקר חדש אשר פורסמו בכתב העת Annals of Allergy, Asthma & Immunology בדצמבר 2010 עולה כי omalizumab (זולאייר) מפחית את הצורך לשימוש בסטרואידים בחולי אסתמה, ובנוסף גם משפר את תסמיני המחלה.

החוקרים במחקר הנוכחי ביצעו אנליזה לאיחוד המידע משני מחקרים כפולי-סמיות עם ביקורת פלאסבו והקצאות אקראיות על מנת לבדוק את ההשפעות ארוכות הטווח של omalizumab. לאחר איחוד המידע, האנליזה כללה 1,071 חולים עם אסתמה אלרגית מתונה עד קשה. כל אחד מהמחקרים כלל 16 שבועות של steroid-stable phase, 12 שבועות של steroid-reduction phase, ו-24 שבועות של extension phase. החולים קיבלו omalizumab תת-עורי או פלאסבו כל 2 או 4 שבועות. התוצאים (outcomes) כללו שינוי מרמת הבסיס של מינון הסטרואידים בשאיפה (inhaled corticosteroid, ICS), מספר מנות הסטרוראידים בהתלקחויות חריפות, ומדדים קליניים אחרים כגון התלקחויות האסתמה, שינוי ברמת איכות החיים (asthma quality-of-life score), תפקודי ריאות וספירת אאוזנופילים.

באנליזה נמצא כי ההפחתה החציונית במינון הסטרואידים הנשאפים הייתה גדולה יותר בקבוצת החולים אשר נטלו omalizumab לעומת הקבוצה שקיבלה פלאסבו (420- לעומת 252- מק”ג/יום; p<0.001). בנוסף, החולים אשר קיבלו omalizumab נזקקו לפחות מנות של סטרואידים פומיים בהתלקחויות חריפות של האסתמה, כמו גם הדגימו שיפור במדדי האסתמה השונים.

לידיעה ב- NeLM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה