Asthma

שכיחות גבוהה של אסתמה בבנות השוחות בבריכות לא-מקורות (מתוך הכנס השנתי של ACAAI)

מסקר בקרב שחייניות צעירות בקנזס סיטי, מיזורי, עולה כי בקרב בנות בגילאי 9-12 שנים השוחות בבריכות לא-מקורות קיימת שכיחות מוגברת של אסתמה, בהשוואה לילדים ממינים אחרים השוחים בבריכות מקורות.

החוקר הראשי מעיד על עצמו כי הוא שחיין תחרותי מזה 17 שנים ונהג לשחות בנבחרת בית הספר וכיום מתחרה בטריאתלון. הוא שם לב כי כל חבריו, וכן הוא עצמו, פיתחו לעיתים קרובות בעיות בריאות, דוגמת צפצופים, שיעול לילי ולחץ בחזה. הנחת החוקרים הייתה כי הכלור, המצוי באופן נפוץ בבריכות, הוא הגורם לכך.

החוקרים ערכו סקר בקרב שחיינים ששחו באזור קנזס סיטי במהלך קיץ 2009, להערכת השכיחות של אסתמה שאובחנה ע”י רופא, וכללה טיפול תרופתי בשנה האחרונה. שחיינים נשאלו גם אודות מספר השעות הכולל ששחו הן בבריכות מקורות והן בבריכות לא-מקורות עם כלור.

הסקרים כללו 303 משתתפים (150 גברים ו-150 נשים, 3 לא-ידוע). מבין אלו, 30% דיווחו כי שחו בבריכות לא-מקורות בלבד, 5% שחו בבריכות מקורות בלבד והיתר שחו בשתיהן.

58 מבין 303 המשיבים (19%) דיווחו על אבחנת אסתמה, שיעור שהיה גבוה יותר מהשכיחות באמריקאים (9.2%), וכוללת תינוקות רבים בהם אסתמה חולפת בהמשך.

מהסקרים עולה הבדל משמעותי בשכיחות אסתמה בקרב שחיינים בבריכות לא-מקורות, אך לא בבריכות מקורות (p=0.014),בקרב בנות אך לא בבנים.

שכיחות אסתמה בקרב בנות ששחו בבריכות לא-מקורות עלתה בהתאם למספר השעות ששחו, והיה הגבוה ביותר בקרב בנות בגילאי 9-12 שנים.

בקרב בנים, לא תועד הבדל בשכיחות אסתמה בין אלו ששחו בבריכות מקורות ולא-מקורות, או לפי מספר השעות ששחו.

החוקרים אינם יודעים מדוע בנות בגיל זה פגיעות יותר. הם כותבים כי בנות בגיל זה השוחות בבריכות לא-מקורות שהחלו לשים לב לתסמינים נשימתיים דוגמת שיעול וצפצופים צריכות לעדכן את המאמן או ההורים שלהן.

American College of Allergy, Asthma & Immunology (ACAAI) 2010 Annual Scientific

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה