Asthma

תכשיר משולב חדש עשוי להפחית את הצורך בטיפול חריף באסתמה (מתוך כנס ACAAI)

מאת ד”ר בן פודה שקד

מצמד מחקרים חדש אשר הוצג בכנס השנתי של ה-American College of Allergy, Asthma and Immunology (ACAAI) עולה כי טיפול משולב ב-Mometasone furoate וב-Formoterol הניתן באמצעות אינהלטור מביא לירידה בצורך באגוניסטים קצרי טווח לבטא-2 בחולים עם אסתמה עיקשת.

לדברי החוקרים, הורדת הצורך בשימוש בתכשירים מקבוצת האגוניסטים קצרי הטווח לבטא-2 (SABA) לפחות מיומיים בשבוע הינה אחת המטרות החשובות של הטיפול בחולים אלו. במחקרם זה ביקשו לבחון את השימוש בתכשיר משולב חדש במגוון של אוכלוסיות חולים אסתמטיים.

לשם כך, ערכו החוקרים שני מחקרים שלב III בקרב חולים עם אסתמה קשה (המוגדרת ככזו על פי תפקודי ריאות ירודים) הנשלטת במידה ירודה, עם החרפות קודמות שהצריכו טיפול פומי בסטרואידים.

במחקר הראשון הוקצו אקראית 781 חולים לקבל טיפול ב-Mometasone furoate ו-Formoterol במינון 200mcg/10mcg, Mometasone furoate בלבד במינון 200mcg, Formoterol בלבד במינון 10mcg או לחילופין תרופת דמה, פעמיים ביום למשך 26 שבועות.

במחקר השני הוקצו אקראית 728 חולים לקבל Mometasone furoate ו-Formoterol במינון 400/10, Mometasone furoate ו-Formoterol במינון 200/10 או Mometasone furoate בלבד במינון 400mcg פעמיים ביום למשך 12 שבועות.

תוצאות שני המחקרים הראו כי התכשיר המשלב Mometasone furoate ו-Formoterol במינון 200/10mcg או 400/10mcg הביא לעלייה משמעותית באחוז הימים והלילות בהם בחולים לא נזקקו לטיפול תרופתי חריף, בהשוואה לטיפול בכל אחד מהתכשירים לבדו או בתרופת דמה.

במחקר הראשון, נמצא כי חולים אשר טופלו בתכשיר המשולב במינון 200/10 דיווחו על 44 ימים ולילות ללא צורך ב-SABA, לעומת 20 ימים ולילות כאלו בחולים אשר נטלו Mometasone furoate בלבד, 36 באלו שקיבלו Formoterol בלבד ו-18 באלו שטופלו בתרופת דמה.

במחקר השני, חולים שטופלו בתכשיר המשולב במינון 400/10 דיווחו על 77 ימים ולילות ללא צורך ב-SABA, וזאת לעומת 46 בחולים שטופלו בתכשיר המשולב במינון 200/10 ו-39 ימים ולילות כאלו בקרב החולים שטופלו ב-Mometasone furoate בלבד.

החוקרים מסכמים כי מחקרים אלו מעידים על כך שהיה צורך נמוך משמעותית בטיפול תרופתי חריף ופחות התעוררויות ליליות בקרב החולים שקיבלו את הטיפול המשולב לעומת אלו שטופלו בכל אחד מהתכשירים לבדו או בתרופת דמה. לטענתם, תוצאותיהם אלו מעודדות מאחר ויש צורך בהפחתת השימוש בטיפול תרופתי חריף בחולים עם אסתמה עיקשת.

מתוך הכנס השנתי של ה-American College of Allergy, Asthma and Immunology (ACAAI) אשר נערך בפיניקס, אריזונה, בחודש נובמבר 2010.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה