Asthma

הקשר בין זיהום בנגיף HRVC ובין אסתמה חריפה בילדים (Eur Respir J)

לאחרונה זוהתה קבוצה חדשה ופתוגנית יותר של נגיפי HRV (Human Rhinoviruses), קבוצה C (HRVC). כעת, במאמר חדש שפורסם ב-European Respiratory Journal מדווחים חוקרים כי נגיפי HRVC אחראיים למרבית התקפי האסתמה בילדים הפונים לבית חולים, וגורמים התקפים חמורים יותר מקבוצות HRV אחרות ונגיפים אחרים.

החוקרים שיערו כי HRVC עשויים להיות אחראיים להתקפי אסתמה חמורים בילדים. במסגרת המחקר נכללו 128 ילדים עם התלקחויות אסתמה (בגילאי 2-16 שנים), שפנו לחדר המיון. חומרת התקפי אסתמה נקבעה וזוהו זנים של נגיפים נשימתיים ונגיפי HRV מדגימות מהאף.

מרבית הילדים במחקר אובחנו עם אסתמה בדרגה בינונית עד חמורה (85.2%) ו-98.9% אושפזו לבית החולים. נגיפי HRV זוהו ב-87.5% מהנבדקים ונגיפים נשימתיים אחרים זוהו ב-14.8% מהילדים, כאשר במרביתם זוהו גם נגיפי HRV. נגיפיHRVC זוהו במרבית הילדים עם התקף אסתמה (59.4%) ולווה במחלה חמורה יותר. בילדים עם נגיפי HRVC (76 ילדים) תועדו מדדי חומרת אסתמה גבוהים יותר, בהשוואה לילדים עם זיהום מקבוצות אחרות של HRV, קבוצה A (HRVA) או קבוצה B (HRVB) בלבד (34 ילדים, p=0.018), ובכל יתר הילדים (50 ילדים, p=0.016). מבין 19 הילדים עם זיהום בנגיף שאינו ממשפחת HRV, ב-13 תועדה הדבקה נלווית ב-HRV, כאשר בשבעה מהם היה מדובר בנגיף מקבוצה C (HRVC).

החוקרים מסכמים וכותבים כי מתוצאות המחקר עולה כי נגיפים מקבוצת HRVC אחראיים למרבית התקפי האסתמה בילדים הפונים לבית חולים, וגורמים התקפים חמורים יותר מקבוצות HRV אחרות ונגיפים אחרים.

Eur Respir J. 2010 Aug 6

לידיעה ב-DocGuide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה