Asthma

השפעת מתן מנה בודדת של Montelukast בנוסף לטיפול הסטנדרטי בהתקף אסתמה בילדים (Arch Dis Child)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו ב-Archives of Disease in Childhood עולה כי להוספת מנה בודדת של טיפול פומי ב- Montelukast(סינגולייר) לטיפול הסטנדרטי, הכולל משאפי מרחיבי סמפונות וסטרואידים, אין ערך מוסף בטיפול בילדים עם התקף אסתמה בדרגה בינונית עד חמורה.

מטרת המחקר הייתה לבחון את ההשפעה של הוספת מנה בודדת של Montelukast, לטיפול הסטנדרטי בהתקף אסתמה בדרגת חומרה בינונית עד חמורה.

מדגם המחקר כלל ילדים בין הגילאים 5-15 שנים, שלא נטלו קודם לכן Montelukast. כל הילדים פנו לטיפול בשל התקף אסתמה בדרגה בינונית עד חמורה, כפי שהוגדר לפי מדד MPIS (Modified Pulmonary Index Score) של 9 ומעלה.

הילדים טופלו ב- Montelukast , כאשר ילדים בין הגילאים 5-12 שנים טופלו במינון 5 מ”ג, וילדים מעל גיל 12 שנים טופלו במינון של 10 מ”ג, או פלסבו, בנוסף לטיפול הסטנדרטי. החוקרים תיעדו את מדדי MPIS ו-FEV1 (Forced Expiratory Volume in 1 Second) טרם מתן תרופת המחקר וכל שעה לאחר מכן, למשך ארבע שעות.

היעד העיקרי של המחקר היה ירידה במדד MPIS אל מתחת ל-9 נקודות ובתום ארבע השעות לאחר הטיפול.

מדגם המחקר כלל 117 ילדים 60 בקבוצת Montelukast ו-57 בקבוצת הפלסבו. מספר הילדים עם ירידה במדד MPIS אל מתחת ל-9 נקודות לאחר ארבע שעות עמד על 33 ילדים (55%) בקבוצת המטופלים ב- Montelukast ו-36 ילדים (63.2%) בקבוצת הפלסבו (p=0.37). החוקרים זיהו שיפור מובהק   במדדי MPIS ו-FEV1 בשתי הקבוצות, בהשוואת המדדים בתחילת המחקר ובתום ארבע שעות לאחר הטיפול.

לא תועדו הבדלים בתופעות הלוואי ובשיעור האשפוזים בין שתי הקבוצות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי במסגרת הטיפול בילדים עם התקף אסתמה בדרגה בינונית עד חמורה, אין תועלת במתן מנה בודדת של טיפול פומי ב- Montelukastכתוספת לטיפול הסטנדרטי.

Arch Dis Child. 2010 Jul;95(7):540-3

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה