Asthma

מונטלוקסט עלול לפגום באימונותרפיה (מתוך ה- Journal of Allergy and Clinical Immunology)

מאת ד”ר מיכל איזנשטט

מתוצאות מחקר חדש שפורסם בירחון Journal of Allergy and Clinical Immunology ב- 3 במאי, עולה כי התרופה האנטילויקוטריאנית מונטלוקסט (montelukast) עלולה לפגום ביעילות טיפול אימונותרפי ספציפי (allergen-specific immunotherapy SIT).

כאשר הוסיפו החוקרים מונטלוקסט ל- SIT בילדים אסמתיים עם אלרגיה לקרדית אבק הבית, גרמה התרופה ליעילות מופחתת של הטיפול, בשונה מהתועלת שציפו לה.

החוקרים מסבירים כי ל- SIT פוטנציאל לרפא מחלות אלרגיות.  לטיפולים נוספים בלתי ספציפיים אשר עשויים לעודד סבילות לאלרגן מסוים במהלך SIT יש חשיבות ניכרת.  בעבר הוצעו תרופות אנטי דלקתיות כסוג של התערבות בלתי ספציפית, תוך מחשבה שטיפול זה עשוי לשנות ויסות חיסוני לכיוון של רכישת סבילות בתאי T היקפיים.

במחקר הנוכחי מסוג מחקר ביקורת כפול סמיות בבחירה אקראית, נכללו 36 ילדים אסמתיים עם אלרגיה לקרדית אבק הבית.  הילדים היו בני 6 עד 12 שנים, בעלי מאפיינים בסיסיים דומים, והזדקקו ל- 400 עד 800 מק”ג של בודזוניד (budesonide) בשאיפה ליום במהלך תקופת המחקר שארכה 7 חודשים.

מחצית מהילדים נבחרו אקראית לקבל מונלוקסט במינון של 5 מ”ג ליום, והיתר קיבלו פלצבו.  שתי הקבוצות קיבלו בנוסף סטרואידים בשאיפה.  במהלך שלב ההכנה של SIT שנמשך 3 חודשים, לא נעשה שינוי במינון הסטרואידים.  במהלך שלב האחזקה של SIT, מינון הסטרואידים שונה עפ”י המורך על מנת לשלוט בתסמיני אסתמה.

מתוצאות המחקר עולה כי לאחר 12 חודשי SIT, מינון הסטרואידים בשאיפה היומי אשר היה דרוש לאזן אסתמה, פחת ב- 33% בקבוצת מטופלי המונטלוקסט בהשוואה ל- 50% בקבוצת הפלצבו.

בנוסף, התערבות ע”י מונטלוקסט פגמה משמעותית באינדוקציה של לימפוציטים רגולטורים מסוג T.

החוקרים מאמינים כי ויסות בלתי ספציפי של ייצור TGF-beta-1 (transforming growth factor-beta 1), עשוי להסביר, לפחות באופן חלקי, את ההשפעה המדכאת של מונטלוקסט על תוצאות אימונולוגיות וקליניות של SIT.

החוקרים מסיקים מממצאיהם כי שימוש שגרתי במונטלוקסט במהלך SIT אינו מוצדק.

יחד עם זאת, הם מציינים כי אין התווית נגד לשימוש במונטלוקסט במצבים אחרים.  יחס סיכון/תועלת עשוי להיות טוב יותר עבור מונטלוקסט בילדים עם התלקחות אסתמה עונתית המלובה ע”י זיהום נגיפי, או בילדים עם אסתמה הכרוכה בהיצרות סימפונות לאחר פעילות גופנית או בילדים עם נזלת אלרגית.

J Allergy Clin Immunol 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה