Asthma

הקשר בין חסר פולאט ובין אסתמה וקוצר נשימה (Allergy)

חוקרים מסקנדינביה מדווחים כי חסר פולאט עשוי להביא לעליה בסיכון לאסתמה וקוצר נשימה.

עם זאת, החוקרים אינם סבורים כי יש מספיק עדויות המצביעות על קשר בין רמות פולאט ובין אסתמה בכדי להתחיל במתן תוספי פולאט לחולים או מטופלים בסיכון להתפתחות אסתמה. בטרם ניתן יהיה לקבוע המלצה זו , יש לערוך מחקרים נוספים להערכת התועלת של מתן תוספי פולאט.

מדגם המחקר כלל 6784 מבוגרים (בגילאי 30-60) בהם ניתן היה למצוא קשר בין רמות פולאט וויטמין B12 ובין מחלות אטופיות ואסתמה, וכן שינויים במצב אטופי ותפקוד ריאתי.

מובהק עם דיווח עצמי על אבחנת אסתמה ע”י רופא וקוצר נשימה במנוחה. לא זוהה קשר בין הגנוטיפ ובין תפקוד ריאתי או אטופיה.

ירידה ברבעון רמות פולאט בדם לוותה בעליה בסיכון לאבחנת אסתמה ותסמינים נשימתיים, אך לא נמצא קשר בין רמות פולאט בדם ובין מדדים שונים הנוגעים לתפקוד ריאתי או אטופיה.

החוקרים טוענים כי לא מדובר בסתירה בהכרח, מאחר שאסתמה מאופיינת בחסימה משתנה של דרכי האוויר ולעיתים קרובות עם תפקוד ריאתי תקין במרבית הזמן.

ייתכן כי קיים קשר בין צריכת פולאט ירודה בתזונה ובין הפרעה בתפקוד הריאתי, אך לא עם המדדים האחרים.

רמות B12 וצריכה תזונתית של B12 לא נקשרו עם אחד היעדים הללו של המחקר.

החוקרים בחנו את הנתונים שנאספו במהלך מעקב של חמש שנים אחר 4516 משתתפים במחקר (66.6%). במהלך הזמן, בחלק קטן מהמשתתפים תועדו שינויים באסתמה או בתסמינים הריאתיים. כמו כן, לא זוהה קשר מובהק בין רבעון רמות פולאט בדם או צריכת פולאט ו-B12 בתזונה ובין שינויים במצב האטופיה ובתסמינים הנשימתיים.

עם זאת, זוהה קשר לונגיטודינאלי בין רמות נמוכות בדם וצריכה תזונתית ירודה של פולאט ובין שכיחות מוגברת של הפרעה בתפקוד הריאתי, הן בקרב אלו עם הפרעה בסיסית בתפקוד הריאתי והן בקרב אלו ללא הפרעה בסיסית בתפקוד הריאתי.

החוקרים מקווים כי רופאים יהיו מודעים יותר לנשוא וייקחו בחשבון את ההשפעה של הרגלי חיים על חומרת ואופי מחלת אסתמה. באופן זה, ייתכן כי ניתן יהיה לסייע לחלק מהחולים ולהביא לשיפור במחלתם דרך שינויים בהרגלי החיים.

Allergy 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה