Asthma

omalizumab משפר תפקוד ריאתי במתבגרים עם אסתמה

יעילות omalizumab בחולים הסובלים מאסתמה המתווכת ע”י IgE בדרגה מתונה עד קשה עשויה להיות גבוהה יותר בקרב מתבגרים- כך עולה מנתונים שהוצגו בכינוס השנתי של ה- ACAAI (American College of Allergy, Asthma and Immunology).

נתונים מ-5 מחקרים אקראיים ומבוקרים הראו, כי מתבגרים נהנו משיפור גדול יותר ב- FEV1 (forced expiratory volume in 1 second) בהשוואה לאוכלוסיה הכללית. השיפור בתסמיני אסתמה היה אף הוא גדול יותר.

לדברי החוקרים, היעילות הממושכת של omalizumab במתבגרים נגרמת, קרוב לוודאי, מהעובדה שמחלתם היא הומוגנית ומוגדרת טוב יותר.

מבוגרים נוטים לסבול מתחלואות וסיבוכים נוספים כדוגמת עישון או מחלת ריאה אינטרסטיציאלית, ולכן נוטים להגיב בצורה פחותה לטיפול. בילדים מדובר לרוב במחלה פשוטה יותר.

מתוך 2236 החולים שהשתתפו במחקרים אלה, 146 היו מתבגרים (גיל ממוצע 14.2) שטופלו ב- omalizumab במינון של 0.016 מ”ג/ק”ג או יותר עבור כל IU/mL של IgE כללי או בפלצבו. כולם המשיכו לקבל את הטיפול הקודם שלהם באסתמה.

omalizumab הביא לשיפורFEV1 הממוצע לעומת פלצבו הן במתבגרים והן באוכלוסיה הכללית. אולם, השיפור נטה להיות גדול יותר בקרב המתבגרים. השינוי הממוצע היה 268.2 ו-98.3 מ”ל בטיפול ב- omalizumabופלצבו, בהתאמה. באוכלוסיה הכללית השינוי הממוצע היה 111.5 ו-30.7 מ”ל, בהתאמה.

השינוי בתסמיני אסתמה בסוף המחקר נטה להיות גבוה יותר בקרב מתבגרים, עם ירידה מנקודת ההתחלה.

בהצגה דומה של הנתונים מהמטה-אנליזה, מצאו החוקרים כי תוספת omalizumab לטיפול הבסיסי הפחיתה משמעותית את הצורך בטיפול הצלה ע”י סטרואידים אוראליים בקרב מתבגרים. קרוב ל-90% מהמתבגרים שהגיבו ל- omalizumab דיווחו כי לא סבלו מהתקפות אסטמה.

לידיעה ב-Docguide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה