Asthma

Magnesium Sulfate אינו משמש מספיק לטיפול באסטמה חריפה (J Allergy Clin Immunol)

ממחקר חדש עולה כי Magnesium Sulfate יעיל לטיפול באסטמה חריפה חמורה, אך רק מעט חולים מקבלים תרופה זו כחלק מהטיפול.

Magnesium Sulfate הוא זול, בטוח במינון זה, ומשלים את יתר הטיפולים שהוכחו כיעילים לאסטמה חריפה (קורטיקוסטרואידים סיסטמים, ביתא-אגוניסטים בשאיפה ואנטי-כולינרגים).

החוקרים בדקו את שכיחות השימוש ב- Magnesium Sulfate במחלקות דחופות בצפון אמריקה, ורצו לקבוע אם השימוש ב- Magnesium Sulfate נעשה בהתאם לעדויות הנוכחיות לפי חומרת האסטמה והתגובה לטיפול ראשוני.

מבין 9,475 חולי אסטמה חריפה ממחלקות דחופות , רק 240 (2.5%) טופלו ב- Magnesium Sulfate. לחולים שאושפזו היה סיכוי גדול פי 10 לקבל טיפול Magnesium Sulfate, בהשוואה לחולים שלא אושפזו.

עם זאת, בסקר שנערך טענו מרבית הנשאלים (92%), ציינו כי במרבית המחלקות הדחופות יש Magnesium Sulfate והוא משמש לאסטמה חריפה. כמעט שני שליש רשמו כי הם רשמו בעצמם את התרופה בחצי השנה האחרונה.

בניגוד לכך, רק 39% מיחידות טיפול נמרץ דיווחו על שימוש ב-Magnesium Sulfate לאסטמה חריפה.

הפקטורים העיקריים המשפיעים על שימוש ב-Magnesium Sulfate היו חומרת האסטמה והעדר תגובה של החולה לטיפול ראשוני בביתא-אגוניסטים.

מהנתונים של המחלקות הדחופות עולה כי רופאים משתמשים לעיתים נדירות בתרופה בשימוש רוטיני. עם זאת, כאשר הם משתמשים בתרופה, נראה כי יש לה השפעה חיוביות.

מרבית העונים על הסקר (72%) הסכימו או הסכימו מאוד כי Magnesium Sulfate יעיל לטיפול באסטמה חריפה חמורה, אך הם לא הסכימו עם הרעיון לפיו יש לטפל ב-Magnesium Sulfate בכל החולים המגיעים למחלקה דחופה בעקבות אסטמה.

מהתוצאות עולה כי הממצאים מהמחקרים האחרונים היו מוצלחים יחסית לרופאים במחלקות דחופות, הן בארה”ב והן בקנדה. עם זאת, התרופה פחות מקובלת לטיפול ביחידות טיפול נמרץ באותם בתי חולים.

עובדה זו מרמזת כי עדיין לא נעשה שימוש נרחב ב- Magnesium Sulfate בכל החולים עם התקף אסטמה חמור.

המטרה היא להימנע מאינטובציה, ככל הניתן, ועדויות אלו רומזות כי מתן תוך-ורידי של Magnesium Sulfate עשוי לשפר את התוצאות בקבוצת חולים זו. בחולים שאינם מגיבים לביתא-אגוניסטים, הסובלים מחסימה חמורה בדרכי האויר, ו/או חולים עם Status Astmaticus, טיפול ב- Magnesium Sulfate צריך להינתן בעדיפות עליונה.

החוקרים הוסיפו כי Magnesium Sulfate משמש במחלקות דחופות ויחידות טיפול נמרץ למגוון בעיות אחרות, ולכן הוא כבר זמין לשימוש.

J Allergy Clin Immunol 2006;117:53-58.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה