Arthritis other

טיפול ב-Dalbavancin יעיל במניעת זיהומים סביב מפרק תותב (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-Musculoskeletal Infection Society)

מנתונים חדשים שפורסמו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-Musculoskeletal Infection Society עולה כי Dalbavancin מהווה טיפול אנטיביוטי ייעל כנגד זיהומים סביב מפרק תותב משנית לחיידקי גרם-חיוביים, כאשר ב-89%  מהחולים לא הייתה עדות לזיהום בתום המעקב.

החוקרים בחנו באופן רטרוספקטיבי את הנתונים אודות 18 חולים שקיבלו תוך-ורידי ב- Dalbavancin לטיפול בזיהום סביב מפרק תותב לאחר פרוצדורה אורתופדית. התוצאים שנבחנו כללו את הצלחת הטיפול לפי הגדרת ה-MSIS (או Musculoskeletal Infection Society) משנת 2019, כמו גם את שיעורי היארעות אירועים חריגים משנית לטיפול התרופתי.

הגדרת טיפול מוצלח בזיהום סביב מפרק תותב לפי MSIS מסווגות לשליטה בזיהום ללא המשך טיפול אנטיביוטי; שליטה בזיהו עם טיפול אנטיביוטי מדכא; צורך בניתוח חוזר; או תמותה.

למרות שלא זוהו סיבוכים משנית לטיפול ב- Dalbavancin, החוקרים מדווחים על מקרה תמותה של חולה ועל קטיעה מעל הברך, המיוחסים למציאות המורכבת של מקרים אלו. על-פי הפרסום, 16 חולים (89%) שרדו ללא עדות לזיהום בתום המעקב.

בכל הנוגע להצלחת הטיפול ב- Dalbavancin, החוקרים ציינו כי שני-שליש מהחולים ענו על הגדרת שליטה בזיהום ללא טיפול אנטיביוטי או שליטה בזיהום עם טיפול אנטיביוטי מדכא, בהתאם להגדרות MSIS להצלחת הטיפול התרופתי.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים בתועלת של Dalbavancin למניעת זיהומים סביב מפרק תותב, כאשר לא תועדו סיבוכים משנית לטיפול התרופתי. הם קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה לאשר את היעילות של Dalbavancin כנגד זיהומים סביב מפרק תותב. הם מציינים כי עלות הטיפול הגבוהה בהחלט מהווה שיקול חשוב, אך לאור התועלת הרבה במקרים אלו דורשת בחינת המקרים המתאימים לגישת טיפול זו.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-Musculoskeletal Infection Society

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה