Arthritis other

פעילות גופנית תחת השגחה ארוכת טווח משפרת יכולת תפקודית בחולים עם ספונדילוארתריטיס אקסיאלי (Rheumatology)

במאמר שפורסם בכתב העת Rheumatology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי פעילות גופנית תחת השגחה לאורך זמן מלווה בשיפור משמעותי ביכולת התפקודית ואיכות החיים של חולים עם ספונדילוארתריטיס אקסיאלי (Axial Spondyloarthritis) ומגבלה תפקודית חמורה.

במסגרת מחקר בן 52 שבועות בחנו החוקרים את היעילות של פעילות גופנית מותאמת אישית במבוגרים עם ספונדילוארתריטיס אקסיאלי עם מגבלה תפקודית משמעותית. מדגם המחקר כלל 214 משתתפים אשר חולקו באקראי לקבוצת פעילות גופנית מותאמת אישית או טיפול סטנדרטי למשך 52 שבועות.

משטר פעילות גופנית תחת השגחה כלל אימונים שונים, הדרכת החולים, קביעת יעדים ועידוד פעילות גופנית למשך עד 64 מפגשים. התוצא העיקרי של המחקר היה השינוי במדד PSC1 (או Patient-Specific Complaints) לאחר 52 שבועות, תוצאי סיום משניים כללו מדדי תפקוד גופני ואיכות חיים.

לאחר 52 שבועות, בקבוצת הפעילות הגופנית תועד שיפור גדול יותר בתוצא העיקרי של PSC1, בהשוואה לטיפול הסטנדרטי, עם הבדל ממוצע של 1.8- (רווח בר-סמך 95% של 2.4- עד 1.2-).

פעילות גופנית הובילה לשיפור משמעותי במוגבלות תפקודית ואיכות חיים גופנית.

לא תועדו אירועים חריגים חמורים על-רקע ההתערבות, ממצאים המדגישים את הבטיחות של פעילות גופנית.

החוקרים מסכמים וכותבים כי פעילות גופנית תחת השגחת איש מקצוע מיומן ובאופן מותאם אישי עשויה לשפר את התפקוד הגופני בחולים עם מגבלות תפקודיות חמורות.

Rheumatology, June 8, 2024

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה