Arthritis other

חיסון כנגד קורונה יעיל בחולים עם מחלה פסוריאטית (מתוך כנס ACR Convergence)

היעילות של חיסונים כנגד קורונה דומה בחולים עם מחלה פסוריאטית, בהשוואה לביקורות ללא מחלה פסוריאטית, כך עולה מתוצאות מחקר חדש מישראל בראשות דר’ ליהיא אדר, שהוצגו במהלך כנס ה-ACR Convergence.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את היעילות של חיסון כנגד קורונה על זיהומים ואשפוזים משנית לקורונה בחולים עם מחלה פסוריאטית, בהשוואה לביקורות ללא פסוריאזיס או דלקת מפרקים פסוריאטית וכן העריכו את הקשר בין תרופות בתיווך מערכת החיסון ובין תוצאות הזיהום הנגיפי.

המחקר מבוסס-אוכלוסייה התבסס על נתונים משירותי בריאות כללית בישראל וכלל חולים עם אבחנה של פסוריאזיס או דלקת מפרקים פסוריאטית, להם הותאמו חמש ביקורות ללא פסוריאזיס. החוקרים השלימו שני ניתוחים נפרדים לאורך שתי תקופות: הראשונה, בין דצמבר 2020 ועד אוגוסט 2021, אשר כללה את התחלת חיסוני קורונה ועד התחלת מתן מנות דחף; השנייה, בין אוגוסט 2021 ועד דצמבר 2021, אשר כללה את התחלת מנות דחף עד תום המחקר.

התוצאים העיקריים כללו את שיעור בדיקות PCR חיוביות לנגיף קורונה ואשפוזים עקב COVID-19.

המחקר כלל 128,754 חולים עם מחלה פסוריאטית, כולל 5,934 חולים חיוביים לנגיף הקורונה ו-315 חולים שאושפזו לבית חולים; עוד נכללו 600,439 ביקורות, כולל 26,292 ביקורות חיוביות לנגיף הקורונה ו-1,127 חולים שאושפזו לבית החולים.

ממצאי המחקר מעידים על יעילות דומה של החיסון כנגד נגיף הקורונה, כולל יעילות מנות דחף ואשפוזים בין חולים עם מחלה פסוריאטית ובין ביקורות. יתרה מזאת, לאחר תקנון לטיפולים סיסטמיים, החיסונים נותרו יעילים במניעת זיהום קורונה ואשפוזי חולים עם מחלה פסוריאטית.

עם זאת, החוקרים מדווחים על סיכון מוגבר לזיהום בקורונה עם טיפול ב-Etanercept (אנברל), כאשר מעכבי JAK לוו בסיכון מוגבר לאשפוזים.

כאש החוקרים בחנו חולים עם דלקת מפרקים פסוריאטית לעומת חולים עם פסוריאזיס בלבד הם מצאו כי בחולים עם דלקת מפרקים תועד סיכון גבוה יותר לזיהום או אשפוז.

ממצאי המחקר מעידים כי חיסונים כנגד קורונה בחולים עם עם מחלה פסוריאטית הדגימו יעילות דומה לזו שתוארה בביקורות ללא פסוריאזיס או דלקת מפרקים פסוריאטית, כאשר הסיכון לאשפוזים עקב קורונה בקרב חולים עם מחלה פסוריאטית עשוי להיות מושפע מהטיפול התרופתי למחלה.

 

מתוך כנס ACR Convergence

 

לידיעה ב-Healio

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה