Arthritis other

טיפול במעכבי TNF אינו מעלה את הסיכון לממאירות בחולי JIA (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-ACR)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-ACR (American College of Rheumatology) עולה כי טיפול במעכבי TNF (Tumor Necrosis Factor) אינו מעלה את הסיכון לממאירות בילדים עם JIA (Juvenile Idiopathic Arthritis).

החוקרים בחנו נתוני מדיקייד בין השנים 2000-2010 ונתוני Truven Health MarketScan לשנים 2010-2014 במטרה לזהות חולים עם JIA ואת החשיפה שלהם לטיפול תרופתי.

החשיפה סווגה לשלוש קבוצות: Methotrexate (מתוטרקסט) עם Leflunomide (ערבה); מעכבי TNF (כולל Etanercept, Infliximab, Adalimumab, Golimumab ו-Certolizumab); ותכשירים ביולוגיים שאינם מעכבי TNF ומשלבים פחות נפוצים של טיפולים לא-ביולוגיים.

מבין 27,038 חולים עם JIA, 2,792 נחשפו ל-Methotrexate או Leflunomide ו-3,297 נחשפו למעכבי TNF. החוקרים השוו את שיעורי ממאירות במדגם זה אל מול קבוצה של 2.6 מיליון ילדים עם הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות, התואמים בגיל, מין וגזע. הם גם בחנו את השיעורים אל מול השיעור הידוע באוכלוסיה הכללית.

מבין 20 מקרי ממאירות שתועדו במדגם המחקר, שבעה תוארו בילדים שטופלו במעכבי TNF. שיעורי היארעות ממאירות היו גבוהים יותר בילדים עם JIA, בהשואה לאוכלוסיה הכללית (שיעור היארעות מתוקן של 2.4). השיעור היה דומה בילדים עם JIA שלא נחשפו לכל תרופה ודומה לשיעור בילדים שנחשפו למעכבי TNF (שיעור היארעות מתוקן של 2.9).

ממצאי המחקר מאשרים כי בילדים עם JIA שיעורי ממאירות מוגברים, ללא תלות בטיפול, ותומכים בטיעון לפיו טיפול במעכבי TNF אינו מלווה בעליה בשיעור הממאירויות.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-ACR

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה