Arthritis other

האם משחקי ספורט מעלים את הסיכון לדלקת מפרקים? (Br J Sports Med)

מנתונים שפורסמו בכתב העת British Journal of Sports Medicine עולה כי השתתפות במשחקי ספורט קבוצתי, בעיקר כדורגל, ברמה מקצוענית, עשויה להוביל לסיכון מוגבר לאוסטיאוארתריטיס, אך המחקרים עד כה היו באיכות נמוכה וקשה להסיק מסקנות ברורות.

החוקרים בחנו את 32 מקצועות הספורט הפופולאריים ביותר בבריטניה לפי השתתפות, במטרה לבחון אם מקצועות ספורט אינדיבידואליים, או אינטנסיביות השתתפות בתחרויות ספורט, מפרקים מסוימים וסוגי פציעה מסוימים, קשורים בסיכוי להתפתחות דלקת מפרקים. עם זאת, הם לא זיהו קשר מובהק לאורך מרבית המחקרים או עם השתתפות ברמה חובבנית.

החוקרים בחנו נתונים מ-46 מחקרים, כולל 24 מחקרים להערכת הקשר בין השתתפות בפעילויות ספורט ואוסטיאוארתריטיס. עשרה מחקרים בחנו את הקשר בין אינטנסיביות ההשתתפות בספורט ואוסטיאוארתריטיס. 31 מהמחקרים הדגימו עליה קלה בסיכון לאוסטיאוארתריטיס בעקבות ספורט, כולל 19 שהדגימו סיכון מוגבר בספורטאי עילית.

כדורגל היה הספורט שנבחן בשכיחות הגבוהה ביותר ונכלל ב-15 מחקרים, 12 מהם זיהו קשר בין אוסטיאוארתריטיס, אך רמה נמוכה במרבית ספורטאי עילית. ריצה למרחק נבחנה ב-12 מחקרים, שניים מהם התמקדו רק ברצים ולא זיהו סיכון מוגבר לדלקת מפרקים, אך עשרת המחקרים האחרים לא זיהו קשר.

חמישה מחקרים בחנו פציעות ספורט קודמות. מחקר אחד זיהה קשר בין הסיכון לדלקת מפרקים וקרעי מניסקוס בשחקני כדורגל לשעבר, ושני מחקרים דיווחו על קשר עם פציעות של הרצועה הצולבת הקדמית בשחקני כדורגל.

עם זאת, לכל השאלות שנבחנו במחקר, החוקרים קבעו כי המחקרים היו באיכות נמוכה או נמוכה מאוד בשל חוסר-דיוק, חוסר-עקביות וליקויים במבנה המחקר.

לדברי החוקרים, יש לנקוט משנה זהירות בפרשנות ממצאי המחקר. הקשר בין השתתפות בפעילויות ספורט ואוסטיאוארתריטיס נותר מורכב ושנוי במחלוקת, מאחר ובשלב זה מבוסס על עדויות באיכות נמוכה.

מאחר והמחקרים כללו שאלונים עצמיים, שיטות שונות לאבחנה אוסטיאוארתריטיס ומשתתפים שונים, קשה לקבוע אילו גורמים תורמים לאוסטיאוארתריטיס.

Br J Sports Med 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה