Arthritis other

התערבות רפואית והתנהגותית לשיפור הטיפול בדלקת מפרקים (Annals of Internal Medicine)

מנתונים שפורסמו בכתב העת Annals of Internal Medicine עולות תוצאות מבטיחות לתכנית התערבות הכוללת שילוב גישות רפואיות והתנהגותיות לטיפול בחולים עם אוסטיאוארתריטיס של הברך והירך, עם שיפור התפקוד הגופני ורמת הפעילות הגופנית.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי הטיפול באוסטיאוארתריטיס דורש גישות רפואיות והתנהגותיות, אך חלק מהטיפולים המומלצים אינם בשימוש מספק. מטרתם במחקר הנוכחי הייתה לבחון את היעילות של שילוב התערבויות לשיפור התוצאות בחולים עם אוסטיאוארתריטיס.

המחקר כלל 30 מטפלים ו-300 מטופלים עם אוסטיאוארתריטיס תסמינית של הברך או הירך. ההתערבות כללה התערבות טלפונית שהתמקדה בנושאי משקל, פעילות גופנית וטיפול קוגניטיבי-התנהגותי להקלה על כאב. ההתערבויות מצד המטפלים כללו מתן המלצות ספציפיות למטופל לטיפול לאוסטיאוארתריטיס שהועברו לרופא המטפל דרך הרשומות האלקטרוניות.

התוצא העיקרי היה מדד WOMAC (Western Ontario and McMaster Universities Osteoarthritis Index) לאחר 12 שבועות. תוצאים משניים כללו את מדדי תפקוד וכאב של מדד WOMAC, יכולת גופנית ותסמיני דיכאון.

מהתוצאות עולה כי לאחר 12 שבועות מדד WOMAC היה נמוך ב-4.1 נקודות (עדות לשיפור) בקבוצת ההתערבות, בהשוואה לקבוצת הטיפול הסטנדרטי (p=0.009). מדדי תפקוד היו נמוכים ב-3.3 נקודות בקבוצת ההתערבות (p=0.005). מדדי כאב, יכולת גופנית ותסמיני דיכאון לא היו שונים משמעותית בין הקבוצות. למרות ששיעור גבוה יותר של חולים בקבוצת ההתערבות קיבלו הפניה לטיפולים מומלצים לאוסטיאוארתריטיס, מספר החולים שקיבלו את הטיפולים בפועל לא היה שונה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי גישה המשלבת התערבויות התנהגויות ורפואיות מובילה לשיפור מתון בתפקוד הגופני של חולים עם אוסטיאוארתריטיס של הברך והירך.

Annals of Internal Medicine

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה