Arthritis other

מחקר גנטי מסייע בהבנת ההבדלים בין פסוריאזיס ודלקת מפרקים פסוריאטית (Nature Comm)

במאמר שפורסם במהלך חודש פברואר בכתב העת Nature Communications מדווחים חוקרים על מחקר גנטי המסייע בהבנת ההבדלים הבסיסיים בין פסוריאזיס ודלקת מפרקים פסוריאטית. הם מסבירים כי באמצעות זיהוי גנים המעלים את הסיכון להתפתחות דלקת מפרקים פסוריאטית מעבר לסיכון לפסוריאזיס, הם מקווים כי בעתיד ניתן יהיה להשלים בדיקות בחולי פסוריאזיס במטרה לזהות את אלו בסיכון מוגבר לדלקת מפרקים פסוריאטית.

החוקרים בחנו את הנושא במחקר שכלל 1,962 חולים עם דלקת מפרקים פסוריאטית ו-8,923 ביקורות. בין יתר הממצאים זוהו גם שני אתרים חדשים ועדויות לקשר חדש בין דלקת מפרקים פסוריאטית וכרומוזום 5q31. עוד עולה מהנתונים עדויות התומכות בחשיבות תאי CD8+ ובצורך במחקרים נוספים המתמקדים בתאים אלו.

לדברי החוקרים, המחקר מספק עדויות ראשוניות בנושא הגנטיקה של דלקת מפרקים פסוריאטית, המסבירה את ההבדלים הבסיסיים בין פסוריאזיס ודלקת מפרקים פסוריאטית. ממצאי המחקר מדגישים את חשיבות תאי CD8 כגורמים המעודדים דלקת בחולים עם דלקת מפרקים פסוריאטית. ממצאים אלו יסייעו להתמקד בשינויים הגנטיים המשחקים תפקיד בתאים אלו בכדי להוביל להתפתחות מחלה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מספקים עדויות מוצקות לנוכחות אתר ספציפי בסיכון לדלקת מפרקים פסוריאטית, ממצא שאינו בלתי-צפוי לאור השכיחות המוגברת בבני משפחה.

Nature Comm 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה