Arthritis other

במטופלי RA עם תגובה לא מספקת לחסם TNF-α החלפה לטיפול ביולוגי שאינו מקבוצת ה-TNF-α אפקטיבית יותר מתרופת TNF-α אחרת (Arch Pharm Res )

ע”פ מחקר חדש מה- Arch Pharm Res החלפת טיפול מחסמי TNF-α במטופלים עם דלקת מפרקים שגרונית (RA) שלא הגיבו היטב לטיפול זה, לטיפול בתרופות שאינן מקבוצת חסמי ה-TNF-α (במחקר נבדקו abatacept (אורנסיה) ,  rituximab (מבטרה) , tocilizumab (אקטמרה)) הפגין אפקטיביות גבוהה יותר בהשוואה להחלפה לתרופה אחרת מקבוצת חסמי ה-TNF-α .

המחברים מציינים ברקע כי קיימים טיפולים חלופיים ממשפחת חסמי ה-TNF-α וממשפחות אחרות עבור מטופלים עם RA שאינם מגיבים היטב לטיפול בתרופה ספציפית ממשפחת חסמי ה-TNF-α .

תרופות אלו , מציינים החוקרים, הציגו יעילות משמעותית בהשוואה לפלצבו, אך השוואות “ראש בראש” בין תרופות אלו טרם בוצעו.

מטרת המחקר הייתה לעשות שימוש בגישה באייסיאנית ( Bayesian ) לצורך השוואה האפקטיביות של מחזורי טיפול באמצעות חסמי TNF-α בהשוואה לתרופות שלא מקבוצה זו, במטופלים עם תגובה לא מספקת לטיפול בחסמי TNF-α.

החוקרים ביצעו סקירת ספרות שיטתית תוך שימוש ב-MEDLINE וספריית קוקריין. יעדי מחקר מרכזיים היו שיעור השיפור של הקולג’ האמריקאי לראומטולוגיה (ACR) בשיעורים של 20/50/70 ושינויים בציון של שאלון הערכת בריאות (AHQ) לאחר 6 חודשי טיפול.

תוצאות באיסייאניות חושבו כשיעור שבו הסיכוי היחסי לתגובה (OR) הוא גדול מ-1 , ושההבדל בציון ה-HAQ קרטן מ-0.

נמצא כי בהשוואה לחסמי TNF-α , הטיפולים הביולוגים שאינם חסמי TNF-α  היו קשורים עם שיעורי הגעה  גבוהים יותר ל- ACR כלדקמן :

ב-ACR20 ה- OR היה 1.639 עבור אבטספט [P(OR > 1) = 90.7 %], עבור ריטוקסימאב 1.871  [P(OR > 1) = 96.2% ], ועבור טוקליזומאב 3.52   [ P(OR > 1) = 99.9% ].

מגמות דומות נצפו בהשוואה של ה-HAQ : ההבדלים החציוניים (MD) היו 0.259- עבור אבטספט [P(MD < 0) = 100% ]. ,  הפרש של 0.160- עבור ריטוקסימאב  [P(MD < 0) = 98.2 %], ושל 0.200- עבור טוקליזומאב  [P(MD < 0) = 99.3 %].

החוקרים מסכמים כי החלפה לטיפול ביולוגי שאינו מקבוצת חסמי ה-TNF היה אפקטיבי יותר מאשר החלפה לחסם TNF אחר במטופלים שלא הגיבו היטב לטיפול קודם ב-TNF .

Arch Pharm Res.2014 Jan 28.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה