Arthritis other

עליה בשכיחות מצבים כרוניים מרובים במקביל במטופלים בארצות הברית (Preventing Chronic Diseases)

דיכאון אישה צעירה

ממחקר חדש עולה כי שכיחות מצבים כרוניים מרובים, או  MCC (multiple chronic conditions ) בקרב מבוגרים בארצות הברית עלתה בעשור האחרון ועמדה ב-2010 על 26%, כשזוג המצבים הכרוניים השכיח ביותר היה ארתריטיס ויתר לחץ דם, ושלישית ה-MCC השכיחה ביותר היתה ארתריטיס, יתר לחץ דם וסוכרת.

מטרת המחקר היתה להציג את השכיחות של MCC ואת זוגות /שלישיות ה-MCC השכיחים ביותר באמצעות מאפיינים דמוגרפיים נבחרים. החוקרים השתמשו במידע שסופק על ידי המשיבים שהשתתפו בסקר הבריאות הלאומי ב-2010 (NHIS, National Health Interview Survey) על מנת לבחון קבוצת אוכלוסיה אמריקאית שמשתתפיה היו בני 18 או יותר (בסה”כ 27,157 משיבים). החוקרים חילקו את המשיבים לכאלה הסובלים מ-0 / 1 / 2-3 / 4 מהמצבים הכרוניים הבאים במקביל: יתר לחץ דם, מחלת לב כלילית, שבץ, סוכרת, סרטן, ארתריטיס, הפטיטיס, הפרעות בתפקודי כליות , מחלת נשימה חסימתית כרונית (COPD) או אסתמה. לאחר מכן ערכו החוקרים הערכה לבחינת הבדלים מובהקים בשכיחות התחלואות .

  

החוקרים מצאו כי השכיחות של MCC עלתה מקצת פחות מ-22% אחוזים ב-2001 לכ-26% ב-2010. השכיחות של MCC עלתה בצורה מובהקת עם הגיל, והיתה גבוהה בהרבה בקרב נשים מאשר אצל גברים; זוג המצבים הכרוניים השכיחים ביותר במקביל היו ארתריטיס ויתר לחץ דם  והשלשה השכיחה ביותר היתה יתר לחץ דם, ארתריטיס וסוכרת.  לדברי החוקרים, ממצאי נתוני הסקר (NHIS) יכולים לשמש כדי לזהות תת קבוצות באוכלוסיה שיותר סביר שתסבולנה מ-MCC והמידע אף עשוי להוביל לפיתוח של הנחיות קליניות עבור הטיפול באנשים עם שילובי ה-MCC השכיחים ביותר.

לתקציר המחקר

Prev Chronic Dis 2013

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה