Arthritis other

התועלת של Tocilizumab בטיפול ב-JIA Polyarticular (מתוך כנס מטעם ה-European League Against Rheumatism)

בילדים עם Polyarticular JIA (Juvenile Idiopathic Arthritis) המטופלים ב-Tocilizumab (אקטמרה) תועדו שיעורי תגובה גבוהים עם שיפור ממושך במחקר CHERISH בשלב 3. תוצאות המחקר הובילו לאישור התרופה להתוויה זו.

התרופה מאושרת כבר לטיפול ב-Systemic JIA ומבוגרים עם דלקת מפרקים שגרונית בדרגה בינונית עד חמורה.

המומחים מסבירים כי לדלקת מפרקים שגרונית אידיופטית אין סיבה ידועה ועשויה להוביל לנזק ומוגבלות קבועה. מנתונים אלו עולה כי Tocilizumab מביא לשיפור מהיר בסימנים ובתסמינים של Polyarticular JIA, עם תגובה משמעותית בחלק גדול מהחולים לאחר ארבעים שבועות.

מהנתונים עולה כי Tocilizumab עתיד לשמש כטיפול ביולוגי חדש בחולים עם Polyarticular JIA.

מחקר CHERISH-3 הינו מחקר בינלאומי, שנערך ב-58 מרכזים ב-15 מדינות. המחקר כלל 188 ילדים עם Polyarticular JIA פעיל במשך לפחות שישה חודשים, שלא הגיבו לטיפול במתוטרקסט. החולים יכלו להמשיך בטיפול במתוטרקסט ו/או ב-NSAID, במידה ונטלו תרופות אלו בתחילת המחקר.

בחלק הראשון של המחקר, החולים טופלו ב- Tocilizumab כל ארבעה שבועות, למשך 16 שבועות. 166 החולים עם תגובה ACR30 (American College of Rheumatology) עברו לחלק השני של המחקר, במהלכו חולקו באקראי לטיפול ב- Tocilizumab או פלסבו למשך 24 שבועות.

בתחילת המחקר, חציון גיל המשתתפים בקבוצת המטופלים ב- Tocilizumab עמד על 11 שנים, חציון משך המחלה עמד על 4 שנים ומספר המפרקים הפעילים היה 20. בקבוצה זו, 80% מהחולים נטלו מתוטרקסט ו-32% טופלו בעבר בתכשירים ביולוגיים.

התוצא העיקרי, שיעור ההתלקחויות לאחר 40 שבועות, היה נמוך יותר בקבוצת המטופלים ב- Tocilizumab, בהשוואה לקבוצת הפלסבו (26% לעומת 48%, P=0.0024).

בקבוצת Tocilizumab, שיעור גבוה יותר של חולים שטופלו במתוטרקסט זכו לתגובת ACR70 (67% לעומת 53%) ותגובת ACR90 (47% לעומת 33%). מנגד, שיעור נמוך יותר של חולים שטופלו ב- Tocilizumab, שקיבלו קודם לכן טיפול ביולוגי זכו לתגובת ACR70 (48% לעומת 72%) ותגובת ACR90 (19% לעומת 58%).

ל- Tocilizumab היסטוריה ארוכה, וללא סימנים חדשים המעלים חשש בנוגע לבטיחות הטיפול במחקר CHERISH.

בקרב ילדים שטופלו ב- Tocilizumab, שיעור תופעות הלוואי החמורות עמד על 12.5 ל-100 שנות-מטופל, ושיעור הזיהומים החמורים עמד על 4.9 ל-100 שנות מטופל. נתונים אלו עולים בקנה אחד עם פרופיל הבטיחות הידוע של Tocilizumab.

מתוך כנס מטעם ה-European League Against Rheumatism

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה