Arthritis other

היתרונות של הרדמה ספינאלית או אפידוראלית בניתוחי מפרקים (Anesthesiology)

במחקר רטרוספקטיבי גדול, התוצאות בחולים לאחר ארתרופלסטיה של הברך או הירך היו טובות יותר לאחר הרדמה ספינאלית או אפידוראלית, בהשוואה לתוצאות לאחר ניתוח בהרדמה כללית, כך מדווחים חוקרים במאמר חדש שפורסם בכתב העת Anesthesiology.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי טכניקת ההרדמה הטובה ביותר הייתה שנויה במחלוקת במשך שנים רבות. ניתוחי מפרק הברך או הירך מבוצעים כיום בשכיחות גבוהה יותר ולכן דרושים קווים מנחים מבוססי-עדויות, אך קשה לערוך מחקרים אקראיים בשל השכיחות הנמוכה של סיבוכים לאחר פרוצדורות אלו.

החוקרים בחנו את הרשומות ממאגר נתונים שכלל קרוב ל-400 בתי חולים, בעיקר ממרכזים לא-אקדמיים ואורבניים. נתונים אודות סוג ההרדמה ששימש בניתוחי מפרק הברך והירך נכללו בכ-380,000 מבין 528,000 רשומות במהלך תקופה של ארבע שנים, כאשר ב-11.1% מהמקרים בוצעה הרדמה ספינאלית או אפידורלית, ב-74.8% בוצעה הרדמה כללית, ב-14.2% נערכה הרדמה משולבת.

בעוד שמספר מקרי התמותה במהלך 30 ימים היה קטן לאחר שלוש סוגי ההרדמה, הוא היה נמוך יותר משמעותית עם הרדמה ספינאלית או אפידוראלית, או הרדמה משולבת, בהשוואה להרדמה כללית (0.10%, 0.10% ו-0.18%, בהתאמה, p<0.001).

למעט סיבוכים לבביים ובמערכת העיכול, שתועדו בשיעורי דומים בשלוש הקבוצות, יתר הסיבוכים (תסחיף ריאתי, כשל נשימתי, דלקת ריאות, אירועים מוחיים, זיהומים, אי-ספיקת כליות חדה וצורך במוצרי דם) תועד בשכיחות גבוהה יותר משמעותית לאחר הרדמה כללית.

בדומה לכל המחקרים הרטרוספקטיביים, גם למחקר הנוכח היו מגבלות, אך אחד היתרונות של מאגרי נתונים גדולים נובע מהאפשרות לבחון תוצאים המופיעים בהיארעות נמוכה, שאחרת היה קשה להעריך אותם במחקרים פרוספקטיביים.

החוקרים מאמינים כי מחקרים נוספים יידרשו לבחון גורמים אפשריים התורמים לקשר הנ”ל , שלא נכללו במאגר הנתונים. יש לאשר כי הרדמה ספינאלית או אפידוראלית אינה רק סמן לאיכות טיפול טובה יותר, העשויה להוות הסבר לחלק מהתוצאות.

Anesthesiology 2013

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה