Arthritis other

תוצאות מבטיחות ל-Tocilizumab בטיפול ב-JIA (מתוך כנס ACR)

מתוצאות מחקר חדש שהוצגו במהלך כנס ACR לשנת 2012 עולה כי Tocilizumab (אקטמרה) הינו טיפול יעיל מאוד בחולים עם JIA (Juvenile Idiopathic Arthritis), עם ירידה משמעותית בשיעור ההתלקחויות של המחלה.

מחקר CHERISH ענה על תוצא הסיום העיקרי שלו ונמצא כי Tocilizumab יעיל מאוד ומביא לשיפור משמעותי בחולים עם JIA עם מעורבות של מספר מפרקים.

מחקר CHERISH הינו מחקר בן שלושה חלקים, שארך שנתיים וכלל 58 מרכזים ב-15 מדינות. החוקרים דיווחו על התוצאות של החלק השני של המחקר. החלק הראשון היה מחקר בן 16 שבועות בתווית-פתוחה בו 188 חולים טופלו ב- Tocilizumab. 166 החולים עם שיפור של לפחות 30% בסימנים ובתסמינים של JIA המשיכו לחלק השני של המחקר, שכלל 24 שבועות במהלכם החולים חולקו באקראי להמשך טיפול באותו מינון של Tocilizumab או לפלסבו. החלק השלישי הוא מחקר מתמשך בתווית-פתוחה.

המחקר כלל חולים בגילאי 2-17 שנים עם JIA רב-מפרקי, עם מעורבות של לפחות חמישה מפרקים. כל החולים סבלו מהמחלה במשך לפחות שישה חודשים ולא הגיבו לטיפול במתוטרקסט. מספר המפרקים המעורבים עמד בממוצע על 20 מפרקים. מינוני Tocilizumab התבססו על משקל והחולים נטלו גם טיפול תרופתי נוסף, דוגמת מתוטרקסט ו-NSAID. חולים שמנים יותר היו מבוגרים עם מחלה ממושכת יותר; פרט לכך, הנתונים הדמוגרפיים ומאפייני המחלה היו דומים בשתי הקבוצות.

באשר לתוצא הסיום העיקרי שהיה התלקחות ACR30, בהשוואה לקבוצת הפלסבו, שיעור נמוך יותר של חולים שטופלו ב- Tocilizumab אובחנו עם התלקחות לאחר 40 שבועות.

בחולים שטופלו ב- Tocilizumab נרשם שיפור מהיר בתסמינים ובסימנים של JIA. התגובה נותרה בחלק גדול מהחולים לאחר 40 שבועות.

תופעות הלוואי היו דומות בשתי הקבוצות ולא דווח על מקרי תמותה. זיהום היה תופעת הלוואי החמורה העיקרית; בעת סיום איסוף נתוני הבטיחות, שיעור הזיהומים עמד על 164 לפ-100 שנות-מטופל. לא תועדו הפרעות מעבדתיות בדרגה 4, וזוהו מעט הפרעות מעבדתיות בדרגה 3. עליה ניכרת בערכי כולסטרול תועדה ב-11.4% מהחולים שטופלו ב- Tocilizumab.

ACR 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה