Arthritis other

התועלת של Tocilizumab בטיפול בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית (Rheumatology)

ממחקר חדש שפורסם ב-Rheumatology עולה כי Tocilizumab (אקטמרה) הינו טיפול יעיל בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית (RA או Rheumatoid Arthritis), עם תועלת מוכחת במדדים קליניים, רדיוגרפיים ותפקודיים.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים להעריך את יעילות ובטיחות הטיפול ב- Tocilizumab בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית. הם עקבו אחר 232 חולים עם RA שהחלו בטיפול ב- Tocilizumab בשלושה מרכזים ריאומטולוגים ביפן במשך 52 שבועות. החוקרים עקבו אחר מדדים רדיוגרפיים , קליניים ותפקודיים וכן העריכו את בטיחות הטיפול.

גיל המשתתפים הממוצע היה 59.1 שנים, עם משך מחלה של 12.4 שנים ומדד DAS-28 (Disease Activity Score ב-28 מפרקים) עמד על 5.6. למרות ש-62.8% מהחולים טופלו בעברו בתרופות ממשפחת מעכבי TNF, הפוגה קלינית לאחר 52 שבועות תועדה ב-43.7% מהחולים, העדר התקדמות רדיוגרפית נקבעה ב-62.8% מהחולים והפוגה תפקודית ב-26.4%.

שיעורי ההחזקה לאחר 52 שבועות עמדו על 71.1%, וכך היה באלו שטופלו בעבר במעכבי TNF ואלו שלא קיבלו טיפול ביולוגי קודם. תופעות לוואי שהובילו להפסקת הטיפול ב- Tocilizumab זוהו ב-15.5% מהחולים, כאשר התופעה הנפוצה ביותר הייתה דלקת ריאות (8 מטופלים).

מניתוח סטטיסטי של הנתונים עולה כי DAS-28, מדד HAQ-DI (HAQ Disability Index), טיפול משולב עם מתוטרקסט וטיפול משולב עם סטרואידים היו גורמים שניבאו הפוגה קלינית לאחר 52 שבועות טיפול ב- Tocilizumab. בפרט, HAQ-DI הינו גורם שניבא הפוגה קלינית, רדיוגרפית ותפקודית לאחר 52 שבועות טיפול ב- Tocilizumab.

החוקרים מסכמים וכותבים כי בטיפול היומיומי בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית, שחלקם לא הגיבו לטיפול קודם במעכבי TNF, ל- Tocilizumab יעילות מצוינת. למרות שדרושים נתונים נוספים בנוגע לבטיחות הטיפול, המחקר מספק נתונים חשובים בתנאי העולם האמיתי.

Rheumatology. 2011;50(10):1908-1915

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה