Arthritis other

סיכון מוגבר לזיהום מפרק בספורטאים לאחר שחזור הרצועה הצולבת הקדמית (Am J Sports Med)

חוקרים מצרפת מדווחים על סיכון מוגברים להתפתחות זיהום במפרק בספורטאים מקצוענים לאחר שחזור הרצועה הצולבת הקדמית, בהשוואה לאוכלוסיה הכללית.

בסקירה רטרוספקטיבית שכללה קרוב ל-2,000 משתתפים לאחר שחזור הרצועה הצולבת הקדמית, שכיחות זיהום של המפרק (Septic Arthritis) עמדה על 5.7% מ-88 הספורטאים המקצוענים, זאת בהשוואה לשיעור של 0.37% מהאחרים.

החוקרים שיערו כי ספורטאים מקצוענים מועדים לפתח פלאורה ספציפית של העור, המעלה את הסיכון לזיהומים לאחר-ניתוח. עם זאת, הם מוסיפים, להערכתם אין התוויה לשינוי הכיסוי האנטיביוטי הבתר-ניתוחי באוכלוסיות אלו.

החוקרים בחנו את הנתונים אודות כל המשתתפים לאחר שחזור ארתרוסקופי של הרצועה הצולבת הקדמית, בין השנים 2003-2008. מבין אלו, 12 (0.61%) אובחנו עם זיהום של המפרק, כולל חמישה ספורטאים ושבעה אחרים.

כל החולים עם זיהום היו גברים, בשבעה הוצב שתל עצמי (Bone-Patellar Tendon-Bone Autograft), בארבעה בוצע שתל-עצמי משרירי מיתר הברך (Hamstring) ובאחד מגיד השריר הארבע-ראשי. רק שני זיהומים תועדו לאחר ניתוח רביזיה, כאשר יתר המקרים תועדו לאחר שחזור ראשוני.

ארבעה מהספורטאים שאובחנו עם זיהום המפרק עברו בנוסף לשחזור הרצועה הצולבת הקדמית גם Lateral Tenodesis; כולם שיחקו כדורגל או רוגבי.

החוקרים כותבים כי מהתוצאות עולה כי ספורטאים מקצוענים מצויים בסיכון גבוה משמעותית לזיהומי מפרקים (יחס סיכויים של 16, p=0.0001), וכך גם Lateral Tenodesis (יחס סיכויים של 4.8, p=0.02), אך לא פעילויות ספורט דוגמת כדורגל או רוגבי.

מניתוח סטטיסטי עולה מתאם משמעותי בין ספורטאים מקצוענים ו-Lateral Tenodesis, מכאן עולה כי רק אחד מגורמי הסיכון הללו רלבנטי ככל הנראה מדובר בסיכון מוגבר בספורטאים, מאחר שאף אחד מהמשתתפים לאחר הפרוצדורה, שלא היו ספורטאים, לא פיתחו זיהום של המפרק.

החוקרים קוראים לערוך מחקרים נוספים בנושא, במטרה להבין כיצד למנוע באופן הטוב ביותר את התפתחות זיהומי המפרק במקרים אלו.

Am J Sports Med 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה