Arthritis other

האם ניתן להפסיק את הטיפול במעכבי TNF בחולים עם JIA? (מתוך Arthritis Rheum)

בעקבות ממצאי מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Arthritis & Rheumatism כותבים החוקרים כי  בחולים רבים עם JIA (Juvenile Idiopathic Arthritis) ניתן להפסיק את הטיפול במעכבי TNF (Tumor Necrosis Factor), כאשר בחלק מהמקרים תהיה התלקחות בתוך שנה, אך בשליש מהמקרים ההפוגה הקלינית נשמרה גם שנה לאחר הפסקת הטיפול התרופתי.

החוקרים מציינים כי חשוב לזכור כי חלק גדול מהחולים הללו נותרו תחת טיפול בתרופות ממשפחת DMARD (Disease Modifying Anti-Rheumatic Drugs), דוגמת מתוטרקסט.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים להעריך את משך הזמן עד להתלקחות ואת הסבירות להפוגה קלינית לאחר הפסקת טיפול בחסמי TNF. חציון משך המעקב אחר החולים היה 59.7 חודשים.

הממצאים מבוססים על נתונים רטרוספקטיביים, על-בסיס הרשומות הרפואיות שנאספו במהלך 12 שנים במרכז רפואי יחיד. הסקירה הרטרוספקטיבית כללה נתונים אודות 171 חולים עם JIA שטופלו במעכבי TNF.

מהתוצאות עולה כי במחצית מהחולים המחלה לא הייתה פעילה במשך שישה חודשים לאחר הפסקת הטיפול וב-33% ההפוגה הקלינית נשמרה גם שנה לאחר הפסקת הטיפול.  החוקרים לא מצאו קשר משמעותי בין הזמן עד להתלקחות לאחר הפסקת הטיפול במעכבי TNF ובין הזמן מהאבחנה עד להתחלת טיפול במעכבי TNF, משך הטיפול לאחר הופעת מחלה לא-פעילה ומשך הטיפול הכולל במעכבי TNF טרם הפסקת הטיפול.

החוקרים כותבים כי להערכתם יש לערוך ניסיון להפסקת טיפול במעכבי TNF בחולים עם JIA ומחלה שהייתה לא-פעילה למשך תקופה מסוימת. למרות שבמרבית החולים (67%) תהיה התלקחות בתוך שנה, במידה וניתן יהיה לחסוך משליש מהילדים את הטיפול, יהיה תועלת לניסיון הפסקת הטיפול.

Arthritis Rheum. Published online June 23, 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה