Arthritis other

רמיסיה מוקדמת בדלקת פרקים דלקתית קשורה לסיכוי נמוך יותר למוגבלות תפקודית (מתוך Arthritis Care Res)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון פברואר של כתב העת Arthritis Care and Research עולה כי במטופלים עם דלקת פרקים דלקתית חדשה, רמיסיה מוקדמת קשורה לסיכון נמוך יותר למוגבלות תפקודית לאחר 5 שנים.

מחקר זה נועד לבחון את יכולת הניבוי למוגבלות תפקודית על ידי השגת רמיסיה במטופלים עם פוליארתריטיס דלקתי (inflammatory polyarthritis IP ) חדש. שני גלים של מטופלים נכנסו למחקר גל של כ-840 מטופלים בין השנים 1990-1994, וגל נוסף של כ-500 מטופלים בין השנים 2000-2004. סך של כ-1340 מטופלים עם IP חדש עם מעקב של 5 שנים. רמיסיה הוגדרה כהעדר דלקת פרקים לפי 51-joint-count , ונבדקה בנקודות זמן של שנה, שנתיים ו-3 שנים לאחר הכניסה למחקר. התוצאה העיקרית שהוגדרה למחקר הייתה רמת מוגבלות בינונית לאחר 5 שנים לפי תוצאות HAQ של 1 ומעלה.

* לאחר 5 שנים, 376 מטופלים מהגל הראשון (44.7%) ו-263 מהגל השני (52.8%) סבלו ממוגבלות תפקודית בינונית לפחות.

* מבין המטופלים בגל הראשון, אלה עם רמיסיה אחת לפחות ב-3 שנים ראשונות הציגו סיכוי נמוך יותר למוגבלות לאחר 5 שנים (יחס סיכויים של 0.26, CI 95% 0.17-0.41).

* מספר הרמיסיות נמצא בקורלציה לסיכוי למוגבלות, עם ירידה בסיכוי למוגבלות ב-64% עבור כל רמיסיה (יחס סיכויים של 0.38, CI 95% 0.28-0.52).

* משך הזמן עד לרמיסיה הראשונה לא נמצא קשור להגבלה תפקודית.

* כאשר השתמשו החוקרים בקריטריונים רחבים יותר לרמיסיה, הקשר למוגבלות בעתיד נחלש.

* תוצאות דומות נמצאו בגל השני של המטופלים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מטופלים עם IP חדש המשיגים רמיסיה מוקדמת נמצאים בסיכון נמוך יותר לפתח מוגבלות תפקודית בהמשך לעומת מטופלים ללא רמיסיה. הגדרת רמיסיה לפי קריטריונים קשיחים יותר מובילה ליכולת ניבוי טובה יותר של מוגבלות לטווח הארוך.

Arthritis Care Res, February 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה