Arthritis other

תרופות צמחיות עלולות לגרום לאינטראקציות מזיקות בחולים עם דלקת פרקים (Ann Rheum Dis)

תוצאות מחקר בריטי מראות כי חולים עם דלקת פרקים משתמשים בתרופות צמחיות יותר מהאוכלוסיה הכללית, דבר המעלה את הסיכון לאינטראקציות חמורות עם תרופות מרשם.

אכינצאה, גינקו בילובה, הרפגופיטום (devil’s claw), זנגויל ושום הם המסוכנות ביותר, אומרת ד”ר ונדי הולדן. אכינצאה עלולה לגרום להפטוטקסיסיטי בשימוש עם תרופות אנטיראומטיות. האחרות עלולות לגרום לדימום גסטרואינטסטינלי בהילקח עם NSAID’s או סטרואידים.

בכדי לבחון את מידת הבעיה, שלחו ד”ר הולדן ושותפיה שאלונים אנונימים ל-238 חולים ראומטולוגים.

105 (44%) נבדקים השתמשו בתרופות צמחיות או בתרופות ללא מרשם רופא בששת החודשים האחרונים, מדווחים החוקרים בגיליון מאי של Annals of the Rheumatic Diseases.

זהו אחוז גבוה בהרבה מהאוכלוסיה הכללית. לחולים אלו זהו מצב שימשך לאורך כל חייהם, והם מעוניינים לחפש אלטרנטיבות אחרות מתרופות קונבנציונליות.

26 (11%) נבדקים לקחו תרופות שגרמו לסיכון לאינטראקציות עם תרופות קונבנציוננליות. 24 מהם לא היו מודעים לסיכון, למרות ש-10 ביקשו עצה ממומחה בריאות פני התחלת הטיפול.

על הרופאים להיות זהירים במיוחד ולשאול את החולים אילו תרופות הם לוקחים. כמו כן, על החולים לשאול את הרופאים אם הם כבר לוקחים תרופות צמחיות, אם בטוח לקחת אותם עם תרופות לדלקת פרקים.

Ann Rheum Dis 2005;64:790.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה