Antimicrobial therapy

טיפול אנטיביוטי לפרק זמן ארוך יותר אינו משפר בהכרח את תוצאות הטיפול בחולים עם זיהום לאחר קיבוע שבר (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-Musculoskeletal Infection Society)

טיפול אנטיביוטי לפרק זמן ארוך יותר אינו משפר בהכרח את שיעורי ההישרדות ללא צורך בהתערבות ניתוחית בחולים עם זיהום לאחר ניתוח לקיבוע שבר, כך עולה מנתונים חדשים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-Musculoskeletal Infection Society.

החוקרים בחנו את שיעורי ההישרדות ללא התערבות ניתוחית לאחר השלמת טיפול אנטיביוטי במסגרת מחקר שכלל 117 חולים לאחר ניתוח רדוקציה פתוחה וקיבוע פנימי בשל חבלה של עצם ארוכה, אשר עברו בהמשך ניתוח הטרייה והשלימו לפחות שבועיים של טיפול אנטיביוטי. הם סיווגו את החולים לקבוצות לפי משך הטיפול האנטיביוטי: עד 6 שבועות, או למעלה מ-6 שבועות. עוד ביקשו החוקרים לבחון אם שיעורי ההישרדות ללא-ניתוח היו גבוהים יותר עם זיהום משנית לזיהום בחיידק הסטפילוקוק, בהשוואה לזיהום בחיידקים אחרים.

מהנתונים עולה כי אין הבדלים מובהקים סטטיסטית בתוצאות טיפול אנטיביוטי ארוך-טווח וטיפול אנטיביוטי קצר-טווח, או בזין חולים עם זיהום בחיידק סטפילוקוק לעומת חולים עם זיהום בחיידקים אחרים.

החוקרים מסבירים כי אחד המסרים העולים מהמחקר הנוכחי הוא כי מחקרים להערכת טיפול אנטיביוטי במקרים של זיהום לאחר קיבוע שבר הם מאתגרים. במחקר הנוכחי הם סקרו למעלה מ-1,000 חולים מארבעה מרכזים אקדמאיים והצליחו לזהות מעט יותר מ-100 חולים בלבד, כך שעדיין העוצמה של המחקר אינה הולמת בכדי לענות על שאלת המחקר.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מממצאי המחקר עולה כי טיפול אנטיביוטי לפרק זמן ארוך יותר אינו מלווה בשיפור הישרדות ללא התערבות ניתוחית בחולים עם זיהום לאחר קיבוע שבר. עם זאת, דרושים מחקרים נוספים לבחינת הנושא.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-Musculoskeletal Infection Society

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה