Aneurysm

הפרעות שינה בילדות עשויות להימשך לחיים הבוגרים (Pediatrics)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Pediatrics עולה כי תסמיני אינסומניה בילדות עשויים להימשך לאורך זמן, לגיל ההתבגרות ואף לבגרות.

במחקר קודם החוקרים דיווח כי אינסומניה מהווה בעיה חשובה בילדים, כאשר 52% מהצעירים סבלו מתסמיני אינסומניה במהלך תקופת הילדות. מנתונים עדכניים יותר עלה כי לתסמינים אלו עשויות להיות השפעות שליליות על הבריאות הנפשית של מבוגרים צעירים.

במחקר עוקבה שארך 15 שנים, החוקרים בחנו את הנתונים אודות 502 ילדים (גיל חציוני של 9 שנים) אשר השלימו בדיקה לאחר 7.4 שנים כמתבגרים, בגיל ממוצע של 16 שנים, ו-15 שנים מאוחר יותר כבוגרים. במהלך השלב הראשון, 118 משתתפים זוהו כחולים עם תסמיני אינסומניה, מספר שעלה ל-120 בגיל ההתבגרות והמספר עלה ל-214 בספירה האחרונה.

מהנתונים עולה כי 43% מהילדים סבלו מתסמינים ממושכים של אינסומניה לתוך גיל ההתבגרות, כאשר ב-20% תועדה החמרה לאינסומניה בבגרות והסיכון להחמרת תסמיני אינסומניה לאבחנה של אינסומניה בבגרות היה הגדול ביותר במתבגרים שישנו מעט בלילה.

בקרב אלו עם תסמיני אינסומניה, המגמה הנפוצה לה ניתן לצפות, לפחות ב-40% מהילדים, היא המשך הפרעת השינה לאורך כל הדרך עד לבגרות.

מהנתונים עולה כי המגמה השניה בשכיחות לתסמיני אינסומניה הייתה הפוגה, כאשר ב-27% מהילדים התסמינים חלפו במעבר לגיל ההתבגרות וב-11% נוספים התסמינים חלפו עד לתקופת הבגרות.

החוקרים מציינים כי יש לתת עדיפות להתערבויות שינה מוקדמות ואל לרופאי ילדים לצפות כי תסמיני אינסומניה יחלפו מעצמם בחלק גדול מהילדים.

ממצאים אלו אינם רק תומכים בהתערבויות שינה מוקדמות אלא גם מזהות את גיל ההתבגרות כתקופה הקריטית להשפעות השליליות של הפרעות שינה.

Pediatrics, 2022

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה