Anaesthesiology other

רופאה מרדימה בכירה ב”שניידר” הודתה בהתמכרות לחומרי הרדמה והוצאה לחופשת מחלה (הארץ)

ע”פ דיווח ב”הארץ” רופאה מרדימה בכירה מ”שניידר”  הוצאה על ידי הנהלת מבית החולים לחופשת מחלה והורחקה ממטופלים ותרופות עד להודעה חדשה. זאת, בעקבות העובדה לפיה היא התמכרה לחומרי הרדמה. המקרה דווח למשרד הבריאות ונמצא בבדיקה. ע”פ הכתבה ב”הארץ” התמכרותה של הרופאה נחשפה לראשונה לפני כמה חודשים, לאחר שאיחרה  למשמרת בבית החולים ובעקבות הבבירור שנערך עמה הודתה  כי התמכרה לחומרי הרדמה ואף ביקשה סיוע בהחלמה ובתהליך הגמילה.  

ע”פ הכתבה הרופאה התמכרה לתרופה בשם מדזולם (Midazolam), חומר שבו נעשה שימוש נרחב בהרדמה (ואשר גורם גם להפחתת חרדה).  בתחילה כוונת הנהלת ”שניידר” הייתה לטפל במקרה במסגרת בית החולים ללא דיווח למשרד הבריאות, אך לאור העובדה שנעלמו כמה בקבוקוני “פנטניל” (Fentanyl), אופיואיד המשמש כידוע לשיכוך כאבים וכחומר טשטוש בחדרי ניתוח, החליט בית החולים לדווח גם למשרד הבריאות. לפי הכתבה ב”הארץ” ,  הרופאה הכחישה כל קשר להיעלמות בקבוקוני הפנטניל או לשימוש בהם.

ע”פ הכתבה לא הוגשו עד כה נגד הרופאה כל תלונות על תפקוד. בקרוב תקבע ועדה מקצועית מטעם משה”ב אם היא כשירה לחזור לעבודה סדירה.


תגובת ”שניידר” כפי שנמסרה ל”הארץ” היא:  “משהתגלה המקרה פנתה הרופאה ביוזמתה למנהל מחלקת הרדמה בבקשה לעזרה. הנהלת בית החולים, יחד עם מנהל המחלקה, החליטו לסייע לה בהכוונה לטיפול מקצועי. חשוב לציין כי לא נמצא כל פגם בתפקודה המקצועי בשום שלב בזמן עבודתה בבית החולים. היא נמצאת כרגע בחופשת מחלה ללא גישה למטופלים, תרופות וחומרי הרדמה. בדיקות רפואיות שללו מחלות מדבקות והמקרה דווח למשרד הבריאות”.

לכתבה ב”הארץ”

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה