Anaesthesiology other

האם שילובים של DMARD וטיפולים ביולוגים שונים יכולים לשפר RA ? (מתוך Arthritis and Rheumatism)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת יוני של Arthritis and Rheumatism, עולה כי למרות ש- methotrexate מומלץ לשימוש יחד עם infliximab ו- etanercept (שהם anti-tumor necrosis factor agents) בחולים עם RA (rheumatoid arthritis), DMARDS אחרים יכולים גם להיות יעילים.

במחקר השתתפו יותר מ-2700 נבדקים עם RA, שהתחילו טיפול בתרופה ביולוגית ראשונה שלהם. קצת יותר מחצי טופלו ב-  infliximab והשאר קיבלו etanercept. תקופת המעקב הייתה חצי שנה. כ-60% קיבלו טיפול בתרופה אחת, 20% קיבלו methotrexate בנוסף והשאר השתמשו בנוסף באחת מתרופות DMARDS הרבות כגון leflunomide ו- azathioprine.

בהשוואה לטיפול בתרופה אחת, לחולים, שטופלו ב- etanercept, היה סיכוי יותר גדול להשיג תגובות טובות יותר ושיפור ב-RA כשהם טופלו במקביל גם ב- methotrexate (OR 2.0) או בטיפול עם DMARDS אחר (OR 1.2). עבור חולים, שטופלו ב- infliximab היחסים בהתאמה היו 1.4 ו-1.3.

שיעורי הרמיסיות עבור טיפול יחיד ב- etanercept היו 5%. כאשר טיפלו ב- etanercept בשילוב עם methotrexate שיעורי הרמיסיות היו 12% ואילו כאשר טיפלו ב- etanercept בשילוב עם DMARDS אחר השיעור היה 11%. הממצאים היו דומים עבור infliximab.

הוספת etanercept לטיפול methotrexate קיים בחולים העמידים ל-DMARD עם RA אקטיבי, מציע יתרון תרפואטי ניכר של שיעורי תגובה כוללים טובים יותר ושיעור גבוה יותר של רמיסיות.

בנוסף, נראה שיש יתרון תרפואטי בשילוב של infliximab ו-DMARDS שאינם methotrexate לעומת טיפול ב- infliximab בלבד. שילובים אלה יכולים להיות יעילים כמו שילוב של infliximab ו- methotrexate במצבים שאסור לתת methotrexate או שלא ניתן לסבול את תופעות הלוואי שלו.

Arthritis Rheum 2006;54:1786-1794

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה