Anaesthesiology other

תרופות נוגדות הקאה הינן בעלות יעילות דומה ופועלות באופן בלתי תלוי (N Engl J Med)

מחקר אקראי חדש שבדק את יעילותן של תרופות נוגדות הקאה במניעה של בחילות והקאות לאחר ניתוח (postoperative nausea and vomiting PONV), מצא כי לתרופות יעילות שווה, ועל כן ממליץ להשתמש בתרופה הבטוחה והזולה ביותר תחילה.

המחקר כלל 4,123 חולים, שחולקו אקראית לקבלת טיפול מניעתי בשילוב אחד מתוך 64 אפשריים במבנה של 2 X 2 X 2 X 2 X 2 X 2: 4 מ”ג ondansetron או ללא התרופה, 4 מ”ג dexamethasone או ללא התרופה, 1.25 מ”ג droperidol אן ללא התרופה, propofol או חומר הרדמה נדיף, nitrogen או nitrous oxide, ו- remifentanil או fentanyl.

הסיכון ל- PONV פחת בכ- 26% עם טיפול בכל אחת מהתרופות ondansetron, dexamethasone ו- droperidol, ב- 19% עם propofol, וב- 12% עם nitrogen. ההפחתה בסיכון להרדמה תוך ורידית מלאה עם droperidol ועם nitrogen, היתה לכן שווה, להפחתה שהושגה עם כל אחד מנוגדי ההקאות.

כיוון שכל הטיפולים פעלו באופן בלתי תלוי, ניתן היה להעריך את הסיכון היחסי של טיפולים משולבים על ידי הכפלת הסיכונים היחסיים הקשורים בכל טיפול. עם זאת, ההפחתה המוחלטת בסיכון היתה פונקציה של הסיכון הבסיסי של המטופל.

החוקרים מציינים כי ondasteron הינה תרופה בטוחה, אך יקרה. חסרונותיה של droperidol כוללים אפשרות לדיספוריה, וסיכון ל- torsade de pointes. דקסמתזון במינון שנבדק מהווה אפשרות בטוחה וזולה.

N Engl J Med. 2004;350:2441-2451, 2511-2512

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה