Anaemia

שימוש ב-phytomedicines (תרופות המופקות מצמחים) לטיפול באנמיה חרמשית (Cochrane Database Syst Rev)

אנמיה חרמשית (SCD) היא מחלת המוגלובין שכיחה המורשת באופן רצסיבי באנשים שמקורם באזור הסאב-סהרה באפריקה, המזרח התיכון ואגן הים התיכון, תת-יבשת הודו, האיים הקריביים ודרום אמריקה. המצב ההומוזיגוטי (SS) קשור לסיבוכים ולתוחלת חיים מקוצרת. phytomedicines הן תרופות המופקות מצמחים במצבם הטבעי, והן כוללות הרבה מן התרופות הצמחיות המוכרות בקרב המרפאים המסורתיים באזורי ההשפעה של המחלה. מעט מאוד נעשה לבדיקה סיסטמית של יתרונות הטיפולים הללו.

מטרת המחקר היתה לבדוק את היתרונות והסיכונים של phytomedicines בקרב אנשים החולים ב-SCD מכל הסוגים, בכל הגילאים, ומכל הרקעים. החוקרים חיפשו אחר מחקרים מבוקרים הכוללים הפניות שזוהו בחיפוש נרחב במאגרי מידע אלקטרוניים, ואחר רישומי ועידות שלא פורסמו. חיפוש נוסף בוצע במאגר מידע ביבליוגרפי.

במחקר נכללו של המחקרים האקראיים או האקראיים לכאורה שבהם השתתפו נבדקים מכל הגילאים החולים ב-SCD, מכל הרקעים, שבהם הושווה מתן phytomedicines בכל דרך שהיא למתן פלצבו או טיפול סטנדרטי, הכולל עירויי דם ו-hydroxyurea. שני סוקרים העריכו באופן בלתי-תלוי את איכות המחקרים וסיכמו את המידע העולה מן המחקרים.

נמצא דיווח על שני מחקרים, שרק אחד מהם שכלל 82 נבדקים התאים להכללה בסקירה. מחקר זה מפאזה IIB מוצא כי התרופה הצמחית NIPRISAN יעילה בהפחתת אפיזודות משברי ה-SCD, הכרוכים בכאב חריף, במהלך תקופה של 6 חודשים. נראה כי NIPRISAN לא משפיע על הסיכון להופעת סיבוכים חמורים או על רמת האנמיה. לא דווח על תועות לוואי רציניות כלשהן.

הסוקרים מסיקים כי למרות ש-NIPRISAN נראית בטוחה ויעילה במסגרת 6 חודשי המעקב של המחקר בהפחתת המשברים הכרוכים בכאב חריף, מחקרים נוספים דרושים לבדיקת השפעתה על אנשים החולים ב-SCD. כעת ממתינים לתוצאות מחקרי שלב III הרב-מרכזיים.

Cochrane Database Syst Rev. 2004;3:CD004448.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה