AMD

טיפול גנטי מפחית הזרקות אנטי-VEGF בניוון מקולרי (ASRS)

עין AMD
תוצאות ניסוי מראות ממצאים חיוביים עבור טיפול גנטי בהזרקה תוך-זגוגיתית יחידה לחולים בניוון מקולרי גילי נאו-וסקולרי, כך הוצג בכנס השנתי של האגודה האמריקאית למומחי רשתית 2024

תוצאות ניסוי מראות ממצאים חיוביים עבור טיפול גנטי בהזרקה תוך-זגוגיתית יחידה לחולים בניוון מקולרי גילי נאו-וסקולרי שבעבר נזקקו לטיפולים תכופים. החוקרים, בכנס השנתי של האגודה האמריקאית למומחי רשתית 2024, דיווחו כי הזרקה תוך-זגוגיתית יחידה של ixoberogene soroparvovec הפחיתה משמעותית את הצורך בהזרקות אנטי VEGF-ב-90%-95% לאחר 26 שבועות, שמרה על הראייה ועל עובי השדה המרכזי כאשר משטרי מניעה מקומיים של קורטיקוסטרואידים היו מספיקים למזער דלקת.

Ixo-vec הוא טיפול גנטי הכולל שימוש בווירוס מהונדס גנטית להעברת הגן עבור aflibercept, חלבון אנטי VEGF. הטיפול מאפשר לאחר הזרקה תוך-זגוגיתית יחידה לכך ש-aflibercept ייוצר באופן רציף בעין. ד”ר צ’רלס ויקוף, מומחה לכירורגיה ורפואת רשתית ומנהל המחקר, אמר כי “מבין 115 המטופלים שטופלו עד כה, הודגמה יעילות משמעותית ועקבית בשליטה בפעילות מחלה אקסודטיבית”.

המחקרLUNA , תוכנן להעריך מינונים ויראליים נמוכים יותר ולמצוא משטרי מניעה סטרואידיים אופטימליים לניהול דלקת פוטנציאלית. הניסוי כלל 58 מטופלים שהשלימו 26 שבועות של המחקר. הם היו בגיל ממוצע של 76.6 שנים, אובחנו עם ניוון מקולרי גילי נאו-וסקולרי, 3 שנים קודם לכן, היו עם חדות ראייה של 20/24,CST  של 350 מיקרון, וקיבלו בממוצע 10 הזרקות anti-VEGF שנתיות.

תוצאות הביניים לאחר 26 שבועות הראו כי 76% מהמשתתפים שקיבלו את המינון הנמוך ו-83% שקיבלו את המינון הגבוה לא נזקקו להזרקות anti-VEGF נוספות. הייתה גם הפחתה של 90% בתדירות הזרקות  anti-VEGF במינון הנמוך ו-95% במינון הגבוה למטופלים שנזקקו להזרקות נוספות.

לכתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה