Allergy other

פרוייקטים חדשניים של יזמות וחדשנות ברפואה במסגרת ‘חממת דיסקונט ליזמות ולחדשנות’ ב’סורוקה’

יישומון המסייע בניהול ייעוצים רפואיים, ‘עוזר רופא’ ממוחשב, מערכת התרעות על תוצאות בדיקות מעבדה חריגות ומסכנות חיים.

 קבוצה נבחרת של מתמחים ומתמחות, נציגי סקטור האחיות והמעבדות, השתתפו בשנה האחרונה בתוכנית “חממת דיסקונט ליזמות וחדשנות”. התוכנית הייחודית כללה הכשרה מעשית בנושא יזמות וחדשנות ברפואה, והתאפשרה תודות לתרומה של בנק דיסקונט וזאת מתוך הרצון לתמוך בפיתוח המשאב האנושי ומעורבות בקידום פתרון אתגרים במערכת הבריאות.

במשך כשנה נחשפו משתתפי התכנית לעולם היזמות והחדשנות וקיבלו כלים לקידום תהליכי חדשנות ופיתוח לטובת חיזוק איכות השירות למטופלים והצוותים המטפלים. תהליכי אפיון האתגרים, בחינת פתרונות חלופיים ותיקוף אל מול המשתמשים לוו על ידי צוות יועצים מחברת הייעוץ  , Earnest & Young וקבוצת מנטורים מהנהלת בית החולים. בנוסף, המשתתפים נחשפו לעולם הפטנטים, ההון סיכון, יזמים בתוך ומחוץ למערכת הבריאות וכן להיבטים רגולטוריים ושיקולי פרטיות ואבטחת מידע בבחינת כלים טכנולוגיים חדשניים.

השבוע הגיעה לסיומה תכנית ההכשרה והצוותים התכנסו כדי להציג את הפרויקטים, שעסקו במגוון פתרונות לאתגרי מערכת הבריאות בכלל ובית החולים בפרט:

  1. יישומון המסייע בניהול הייעוצים הרפואיים – הוצג על ידי: ד”ר יותם לביא, מתמחה במחלקת עיניים וד”ר איסמאיל מסאלחה, מתמחה במערך האונקולוגי.
  2. “עוזר רופא ממוחשב” – מערכת לאיסוף מידע מקדים ממטופלים לפני בדיקת רופא – הוצג על ידי ד”ר מיכאל גלוחדד, מומחה ברפואת ילדים ומתמחה בתחום השיקום
  3. מערכת התרעות על תוצאות בדיקות מעבדה חריגות ומסכנות חיים – הוצג על ידי ד”ר נועה פריד רגב, מתמחה במחלקה לרפואה דחופה

הפרויקט הזוכה הוא – מערכת לקבלת התרעות על תוצאות בדיקות מעבדה חריגות ומסכנות חיים.

במקרים בהם מתקבלת תוצאת בדיקת מעבדה חריגה ומסכנת חיים על צוות המעבדות לעדכן את הרופא\ה המטפל במסגרת זמנים מוגדרת וקצרה. הפרוייקט מציג פתרון המאפשר עדכון אוטמטי של הרופא\ה המטפל\ת לגבי בדיקת מעבדה חריגה ואישור קבלת המידע בצורה דיגיטלית. הפתרון יחסוך זמן רב לצוותי המעבדות והצוות הרפואי המטפל, ייסיע בהעברת המידע בצורה מהירה וישפר את תהליך קבלת ההחלטות הרפואיות.

לפרוייקט שותפה הנהלת מערך המעבדות בראשות ד”ר מירב כהן-להב, מנהלת מערך המעבדות וטלי מוזיקנט סגנית במערך המעבדות. הפרס לקבוצה הזוכה יאפשר לחברים בה להעמיק את הידע והמעורבות בעולם היזמות והחדשנות במקביל לקידום הפרוייקט לכלל מימוש בבית החולים.

עמית פרנקל, מנהל תחום החדשנות בבית החולים: “ לחממת היזמות והחדשנות הפנימית שהוקמה אצלנו קיימים יתרונות במספר רבדים. בראש ובראשונה, החממה מאפשרת לצוותי ביה”ח להתחכך בתחום החדשנות – החל משלב הנבטת הרעיון ועד לעיצובו כפרויקט בעל פוטנציאל יישומי. כמו כן, מגולמת כאן אמירה הקשורה ביכולתו של כל אחת ואחד מעובדי המרכז הרפואי לשנות את סביבת עבודתו, ולהנגיש פתרונות לבעיות הצצות מרמת השטח. אני מברך את המשתתפים, את המנחים – וכמובן מוסר את תודתי לבנק דיסקונט, על תמיכתו בפרויקט החשוב !

 שחר חפץ, מנהל מרכז החדשנות בסורוקה: “העובדים בסורוקה הם המשאב הכי חשוב גם בהקשרי יזמות וחדשנות, הם מכירים את האתגרים, החסמים והפערים ומכאן נובעת היכולת והחשיבות שלהם  בהובלת מיזמים לשיפור סביבת העבודה, איכות הטיפול וחווית המטופלים”.

ד”ר דרור דולפין, סגן מנהל סורוקה: ” רפואה טובה קשה שתתקיים אם אנשי הצוות לא בטוב. אחד הרכיבים החשובים ביותר הוא שאנשי הצוות ידעו שהם יכולים להוביל שינויים בסביבת העבודה שלהם ולהביא לביטוי את החשיבה היזמית והחדשנית שלהם לטובת עיצוב העבודה שלהם בצורה המועילה ביותר. המחזור הראשון של חממת החדשנות מיקד אתגרים חשובים ומשמעותיים ביותר והתחיל את התהליך של חשיבה יזמית מול האתגרים. משמח לראות אנשי צוות צעירים שבהתלהבות מספרים לנו איך כדאי שיראה המחר של בית החולים ואני מקווה שנצליח לעמוד באתגר שהם מציבים”

ברכות לזוכים ותודה למשתתפים!

לפרטים נוספים:

ענבר גוטר, דוברת; יסמין עמוס, ע’ דוברת; שרון אדרי, ע’ דוברת;

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה