Allergy other

האם אסתמה פוגעת בבריאות הנפשית של נשים הרות? (J Clin Med)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Clinical Medicine מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי אסתמה אינה פוגעת בבריאות הנפשית של נשים הרות.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אסתמה הינה מחלה נפוצה מאוד עם מאפיינים ייחודיים בזמן הריון. אעפ”י כן, אין מידע רב אודות ההשפעה של אסתמה על הבריאות הפסיכולוגית של נשים הרות ומטרתם כעת הייתה לקבוע אם תסמיני דיכאון וחרדה נפוצים יותר בנשים הרות עם אסתמה.

מדגם המחקר כלל 738 נשים הרות, מהן 81 נשים עם אסתמה ממדגם Nutrition in Early Life and Asthma אשר השלימו את מדד Family Apgar (שבוע 20), מדד Edinburgh Postnatal Depression Scale (שבועות 20 ו-32) ומדד STAI (או State-Trait Anxiety Inventory).

מהנתונים עולה כי אין הבדלים משמעותיים בין נשים הרות עם אסתמה ובין נשים הרות ללא אסתמה בכל המדדים שנבחנו במסגרת המחקר ולאורך כל נקודות הזמן שנבחנו במחקר: מדד Apgar 20 עמד על 17.9 נקודות בנשים עם אסתמה לעומת 10.0 נקודות בנשים ללא-אסתמה, מדד Edinburgh עמד על 6.7 לעומת 6.9 נקודות, בהתאמה, לאחר 20 שבועות, ועל 5.9 לעומת 5.6 נקודות, בהתאמה, לאחר 32 שבועות; מדד STAI עמד על 16.7 נקודות לעומת 15.8 נקודות, בהתאמה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי אין קשר בין אסתמה ובין הבריאות הפסיכולוגית של נשים הרות.

J Clin Med, Oct 2, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה