Allergy other

טיפול ב-Tiotropium עשוי להקל על שיעול כרוני ועמיד לטיפול בחולי אסתמה (Ann Allergy, Asthma & Immunol)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Annals of Allergy, Asthma & Immunology עולה כי Tiotropium (ספיריבה) עשוי להקל על שיעול כרוני בחולים עם אסתמה עמידה לטיפול במשאפי סטרואידים/ביתא אגוניסטים ארוכי-טווח במנגנון המבוסס על רגישות רפלקס שיעול לקפסאיצין.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקר קודם הראה כי Tiotropium עשוי להקל על שיעול כרוני בחולים עם אסתמה עמידה לטיפול במשאפי קורטיקוסטרואידים ו-LABA (או Long-Acting Beta2-Agonist) דרך השפעתו על C-CRS (או Capsaicin Cough Reflex Sensitivity). כעת הם ביקשו לקבוע את ההשפעות נוגדות-שיעול של Tiotropium לטיפול בשיעול כרוני בחולי אסתמה במסגרת מחקר אקראי, מקביל, בתווית-פתוחה.

מדגם המחקר כלל 58 חולים עם אסתמה ושיעול כרוני עמיד לטיפול במשאפי סטרואידים ו-LABA, אשר חולקו באקראי ביחס 2:1 להוספת Tiotropium במינון 5 מק”ג (39 חולים) או Theophylline במינון 400 מ”ג (19 חולים) למשך ארבעה שבועות. החולים עברו בירור נרחב, כולל מבחן תגר שיעול עם קפסאיצין ומדדים סובייקטיביים דוגמת חומרת שיעול לפי VAS. מדד C5, הריכוז הנמוך ביותר של קפסאיצין שהוביל לחמישה שיעולים לפחות, שימש כמדד ל-C-CRS. עוד הושלם ניתוח פוסט-הוק לזיהוי גורמים המנבאים תגובה לטיפול ב-Tiotropium, אשר הדגימו שיפור של לפחות 15 מ”מ במדד VAS להערכת חומרת שיעול.

החוקרים מדווחים כי 52 חולים השלימו את המחקר (38 בזרוע Tiotropium ו-14 בזרוע Theophylline). הן Tiotropium והןTheophylline הובילו לשיפור משמעותי בחומרת שיעול לפי מדד VAS ובאיכות חיים ספציפית לשיעול. מהנתונים עולה כי Tiotropium, אך לא Theophylline, הביא לעליה משמעותית ב-C5, בעוד שתפקודי הריאות לא השתנו משמעותית בשתי הקבוצות.

בנוסף, שינויים בחומרת השיעול לפי מדד  VAS היו בקורלציה עם שינויים בערכי C5 בזרוע Tiotropium.

מניתוח פוסט-הוק עלה כי C-CRS גבוה יותר (C5 של עד 1.22 µM) לפני הוספת Tiotropium הינו מנבא בלתי-תלוי של תגובה לטיפול התרופתי.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים ביעילות Tiotropium לטיפול בשיעול עמיד לטיפול בחולי אסתמה, כאשר בנוכחות רגישות מוגברת של רפלקס שיעול לקפסאיצין תתכן תגובה טובה יותר לטיפול התרופתי בחולים אלו.

Ann Allergy, Asthma & Immunol, Apr 6, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה