AIDS and HIV

הנחיות חדשות לטיפול בנגיף HIV עשויות למנוע מיליוני מקרי תמותה (מתוך הכנס השביעי מטעם ה-International AIDS Society)

ארגון הבריאות העולמי חשף חלק גדול מההנחיות החדשות לטיפול בנגיף HIV, כאשר מומחים מאמינים כי הגישה החדשה צפויה להביא למניעת שלושה מיליון מקרי תמותה עד שנת 2025 ולמניעת 3.5 מיליון זיהומים חדשים.

לפי הערכות הארגון הבריאות העולמי, להנחיות החדשות הללו צפויה להיות השפעה חסרת תקדים. כ-17 מיליון חולים מתאימים לטיפול בתרופות אנטי-רטרוויראליות, אך תחת ההמלצות החדשות, מספר זה צפוי לעלות ל-26 מיליון.

הגישה הנ”ל משקפת את הצטברות העדויות לטיפול בחולים בשלב מוקדם יותר, עם ספירת תאי CD4 גבוהה יותר, כאשר המערכת החיסונית עדיין שמורה ברובה, ותתכן הפחתה משמעותית בשיעורי התמותה ובמניעת הדבקה בנגיף HIV.

הנחיות קודמות מטעם ארגון הבריאות העולמי נגעו לטיפול בשלבים הרבה יותר מאוחרים במחלה. העדכונים הנוכחיים מבוססים על ההבנה כי טיפול מוקדם יותר עשוי להשפיע רבות על הטיפול הקליני בחולים. עוד נראה כי לטיפול השפעה רבה להפחתת שיעורי התחלואה והתמותה עקב שחפת.

השיפור הקריטי הנוסף עם ההמלצות החדשות נוגעות להפחתת שיעורי ההדבקה בנגיף HIV והכותבים מאמינים כי מדובר בהכרזה חשובה מאוד.

ההנחיות החדשות ממליצות על התחלת טיפול אנטי-רטרוויראלי בכל החולים עם ספירת תאי CD4 של 500 תאים לממ”ק, או פחות. בחולים אחרים יש להתחיל בטיפול אנטי-רטרוויראלי באופן מיידי ללא תלות בספירת תאי CD4 דוגמת זוגות בהם אחד מבני הזוג נשא HIV והאחר אינו נשא, חולים עם זיהום נלווה בנגיף HBV (Hepatitis B Virus), נשים הרות או מניקות, וילדים מתחת לגיל 5 שנים.

ההמלצות קוראות למשטרי טיפול אנטי-רטרוויראלי חדשים.

בדיקת העומס הנגיפי מומלצת לניטור ההצלחה של הטיפול ולזיהוי כשלון טיפול.

המומחים מסבירים כי משטר טיפול אנטי-רטרוויראלי פשוט, בטוח יותר, הניתן פעם ביום, משתלם יותר וזמין יותר במדינות בעלות הכנסה נמוכה ובינונית. מדינות מתקדמות לכיוון של התחלה מוקדמת יותר של טיפול בשלוש-תרופות ותוכניות פשוטות יותר למניעת הדבקה בנגיף HIV מאם ליילוד.

מתוך הכנס השביעי מטעם ה-International AIDS Society

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה