AIDS and HIV

המלצה מטעם ה-AAP לערוך בדיקות שגרתיות לנגיף HIV במתבגרים (Pediatrics)

במטרה לסייע במניעה וזיהוי הדבקה בנגיף HIV, על רופאי ילדים לנקוט בגישה לא-שיפוטית ולהציע ייעוץ ובדיקה שגרתית לנגיף HIV למתבגרים ומבוגרים צעירים, כך לפי הודעה מטעם ה-AAP (American Academy of Pediatrics). ההצהרה העדכנית פורסמה בכתב העת Pediatrics.

לאור העלייה במספר החולים בנגיף HIV/AIDS והחמצת הזדמנויות לערוך בדיקות לנגיף, סוכנות ה-CDC (Centers for Disease Control and Prevention) המליצה על בדיקות סקר אוניברסאליות ושגרתיות לנגיף HIV, במקום בדיקות מכוונות.

להלן ההמלצות הספציפיות מטעם ה-AAP:

·         באזורים בהם שכיחות HIV באוכלוסיה עולה על 0.1%, יש להציע בדיקת סקר שגרתית לנגיף HIV לכל המתבגרים, לפחות פעם אחת עד גילאי 16-18 שנים.

·         באזורים בהם שכיחות HIV בקהילה נמוכה, יש להציע בדיקות סקר שגרתיות לנגיף HIV לכל המתבגרים הפעילים מינית ואלו עם הפרעות שימוש בסמים או גורמי סיכון אחרים להדבקה בנגיף.

·         בדיקת HIV שנתית מומלצת לצעירים בסיכון-גבוה, ובמתבגרים העוברים בדיקות למחלות אחרות המועברות במגע מיני יש לערוך בדיקות לנגיף HIV באותו ביקור.

·         יש ליישם בדיקות סקר שגרתיות לנגיף HIV בחדרי מיון ומרכזים לטיפול דחוף באזורים בהם שכיחות גבוהה של הנגיף.

·         על רופאים להיות מודעים לתסמינים של תסמונת רטרוויראלית חריפה ולשקול בדיקות HIV RNA לעומס נגיפי במתבגרים עם גורמי סיכון.

·         ניתן להסתפק בהסכמה של המתבגרים לביצוע הבדיקות ומתן טיפול כנגד נגיף HIV או מחלות המועברות במגע מיני, למרות שתמיד רצויה מעורבות של ההורים. במידה ועולות סוגיות הנוגעות לעלות או חיסיון, בדיקות חסויות וללא-עלות זמינות ברמת הקהילה.

·         ללא תלות בהערכת הסיכון, על רופאי ילדים להציג באופן שגרתי שאלות למתבגרים בנוגע לפעילות מינית ושימוש בסמים, כאשר באופן אידיאלי יש להתבסס על כלים סטנדרטיים ופרוטוקול חסוי.

·         על רופאי ילדים להקפיד על סביבה הדוגלת בסבילות במטרה לעודד דיון אמיתי, לא-שיפוטי .

·         במידה ומותר לפי חוקי המדינה, ישנה עדיפות לבדיקות לנגיף HIV המותרות לביצוע אלא אם הנבדק הביע סירוב לדבר (גישה הקרויה Opt-Out HIV Testing), . בדיקות HIV מהירות מספקות תוצאות ראשוניות מיידיות עם רגישות דומה למבחני ELISA. במידה ואין היתר לביצוע בדיקות אלו לפי חוקי המדינה, על רופאים לקרוא לשינוי בנושא.

·         להפחתת סיכון עתידי, יש להציע ייעוץ בנוגע להרגלים מיניים ושימוש בסמים למתבגרים עם בדיקות HIV שליליות.

·         יש להפנות מתבגרים עם תוצאות HIV חיוביות למרכז המתמחה בטיפול בנגיפי HIV, מותאם לגיל, כולל טיפול פרנטאלי במידת הצורך.

·         יש לעודד רופאי ילדים להמליץ למתבגרים על הדרכה בנושא מניעה וגישה לבדיקות חסויות לנגיף HIV וזיהומים אחרים המועברים במגע מיני , בנוסף לייעוץ וטיפול כנגד נגיף HIV.

·         יש לכלול בדיקות סקר במסגרת טיפול מונע כיסוי אוניברסאלי ותגמולים הולמים לבדיקות HIV וייעוץ בנושא. על רופאים לעודד תשלומים חסויים לבדיקות לנגיף HIV וזיהומים המועברים במגע מיני במתבגרים ומבוגרים צעירים.

Pediatrics. 2011;128:1023-1029

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה