AIDS and HIV

הודעת משרד הבריאות: חידושים בתחום בדיקות האיידס

החל מיום ה’ 1.9.11 יוחלפו ערכות הבדיקה של כל בדיקות האיידס השגרתיות, לדור חדיש ורגיש יותר. ערכות משולבות מסוג זה (הקרויות גם “קומבו”) מקצרות את פרק הזמן בין ההדבקה בנגיף האיידס לבין המועד בו ניתן לגלות את ההדבקה בבדיקות הדם. ערכות הבדיקה החדשות ישמשו לבדיקות הדם השגרתיות לאיידס, וניתן יהיה לבצען (לאחר הזדהות ותוך שמירה על כל כללי החיסיון הרפואי) במרכזי האיידס ובמרפאות קופת החולים ללא תשלום (כפי שנעשה עד עתה).

כמו כן, החל מיום חמישי 1.9.11, יתיר לראשונה משרד הבריאות לבצע בדיקות איידס מהירות, שבאמצעותן הנבדק יקבל את תוצאת הבדיקה תוך מספר דקות. בנוסף, יתיר לראשונה משרד הבריאות לבצע גם בדיקות איידס באופן אנונימי. עד כה, אישר משרד הבריאות את ביצוע הבדיקות באופן מזוהה בלבד, כאשר את התוצאה קיבל הנבדק לאחר מספר ימים לאחר דגימת הדם, וכך לאפשר לנבדקים המוטרדים מאוד והמבקשים לדעת את תוצאות הבדיקה שלהם באופן מיידי. במקרים שהנבדקים יבקשו להיבדק באופן אנונימי, הם ידרשו למסור מספר טלפון, שדרכו ניתן לאתרם במקרה הצורך.

בדיקות אנונימיות ובדיקות מהירות יוכלו להתבצע במרכזי האיידס ובמרפאות מיוחדות בלבד ובתשלום, שכן מומלץ בעולם ובישראל להעדיף את הבדיקות המבוצעות בערכת ה”קומבו” באופן המזוהה והחסוי, שכן זו הבדיקה האמינה ביותר, וההזדהות מאפשרת לוודא כי הנשאים יקבלו טיפול מיידי ומיטבי.

לפי הערכות משרד הבריאות, חיים בישראל כ- 7000 אנשים עם הנגיף, שיפור מערך הבדיקות נועד להגדיל את מספר בדיקות האיידס לבעלי סיכון גבוה להידבקות בנגיף, במטרה לזהות את הנגיף בשלב מוקדם ככל האפשר. זיהוי מוקדם של הנגיף יצמצם את מעגל ההדבקה ויוביל למעקב וטיפול מוקדמים יותר של הנשאים.

בברכה,

עינב שימרון – גרינבוים

דוברת משרד הבריאות

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה