AIDS and HIV

חולי HCV/HIV שאינם מגיבים לטיפול ב- IFN/ribavirin יכולים לקבל טיפול במעכבי פרוטאזות (מתוך ה- Journal of Infectious Diseases)

מאת ד”ר מיכל איזנשטט

מתוצאות מחקר שפורסם בירחון Journal of Infectious Diseases ב- 3 באוגוסט, עולה כי בקרב חולים המטופלים בו זמנית ל- HIV ו HCV (hepatitis C virus), טיפול באינטרפרון (IFN) ו ribavirin אינו משנה את שונות הגן לפרוטאז ואינו הופך אותו לעמיד למעכבי פרוטאזות (PI).

לדברי החוקרים, טיפול קודם ל- HCV באמצעות IFN/ribavirin לא ישפיע באופן משמעותי על פוטנציאל היעילות של טיפול נוסף ב- HCV בצורת מעכבי פרוטאזות, באילו הנושאים בנוסף את הנגיף HIV.

רוב נבדקי המחקר לא הגיבו ל- IFN/ribavirin, אך גם לא פיתחו מוטציות תנגודת לטיפול ב- PI בגן NS3 (non structural protein gene 3) ב- HCV.  גן זה מקודד לפרוטאזה של HCV ובעל תפקיד חשוב ברפליקצית הנגיף.

החוקרים מסבירים כי השכפול המהיר של RNA polymerase של נגיף ה- HCV מביא לוריאנטים רבים של הנגיף בדם, וחלקם עשויים לשאת מוטציות עמידות.

כחלק מניתוח פרוספקטיבי רחב יותר של טיפול באמצעות IFN/ribavirin ב- HCV, החוקרים העריכו את השונות בגן ה- HCV NS3 ב- 26 נשאי HCV/HIV.  כל הנבדקים טופלו ב- ART (antiretroviral therapy) עבור HIV, יחד עם זריקות IFN אחת לשבוע או אחת לשבועיים ומינון יומי של ribavirin פומי.

11 חולים השיגו תגובה נגיפית יציבה ל- IFN/ribavirin.

שונות בסיסית בגן NS3 טרם הטיפול, שנמדדה לפי מרחק אינטר-נוקלאוטידי חציוני, הייתה גבוהה משמעותית בחולים שלא הגיבו לטיפול או שחוו הישנות.

יחד עם זאת, טיפול ב- IFN/ribavirin לא הביא לשינויים חדשים כלשהם בוריאביליות הגן או במוטציות עמידות ל- PI.

על אף מדגם המחקר הקטן, החוקרים מציינים כי תוצאות אלו מחזקות את מעמדם של מעכבי פרוטאזות בחולי HCV שלא הגיבו לטיפולים קודמים.

עם העלייה בשיעורי הטיפול במעכבי פרוטאזות בחולי HCV, הבנה עמוקה יותר של השונות ב- HCV NS3 דרושה בהקשר הקליני של אלו הסובלים מזיהום הן ב- HCV והן ב- HIV.

J Infect Dis.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה