AIDS and HIV

זיהום נלווה בנגיף HCV מעלה את הסיכון לתופעות לוואי לטיפול HAART (מתוך J Acquir Immune Defic Syndr)

זיהום נלווה בנגיף HCV (Hepatitis C Virus) מעלה את הסיכון לתופעות לוואי לטיפול HAART (Highly Active Antiretroviral Therapy) בנשאי HIV, כך עולה מתוצאות מחקר חדש מסין שפורסמו ב-Journal of Acquired Immune Deficiency Syndromes.

לדברי החוקרים, זיהום ב-HCV לא השפיע על התגובה האימונולוגית והוירולוגית, ולהערכתם ייתכן כי נדרש טיפול מוצלח בנגיף HCV טרם התחלת טיפול HAART.

החוקרים בחנו את ההשפעה של זיהום נלווה בנגיף HCV על הפוטנטיות, התגובה האימונולוגית ותופעות לוואי בתגובה לטיפול HAART ב-175 סינים נשאי HIV שקיבלו טיפול הכולל Nevirapine (וירמיון).

ב-58 חולים (33.1%) זוהו נוגדנים כנגד HCV, כולל 34 חולים (19.4%) שהיו חיוביים ל-HCV RNA.

במהלך 100 שבועות הטיפול ב-HAART, היקף הירידה בעומס נגיפי HIV-1 היה דומה בשלוש הקבוצות (חולים שליליים לזיהום HCV, חולים עם נוגדנים חיוביים כנגד HCV אך שליליים ל-HCV RNA וחולים עם נוגדנים כנגד HCV  וחיוביים ל-HCV RNA).

שיעורי התגובה הוירולוגית היו דומים, ללא הבדל בשיעור החולים עם עומס נגיפי של פחות מ-400 עותקים למ”ל או פחות מ-50 עותקים למ”ל.

בדומה, לא זוהה הבדל מובהק בין הקבוצות בספירות תאי CD4+ או CD8+ או ביחס CD4/CD8.

אך ההיארעות של פריחה בדרגה 2 הייתה גבוהה יותר משמעותית בקרב חולים חיוביים ל-HCV RNA (9/34,  26.5%) בהשוואה לחולים ללא נוגדנים כנגד HCV (12/117,  10.3%). בנוסף, בקרב חולים חיוביים ל-HCV RNA תועד שיעור גבוה משמעותית לרעילות כבדית (24/34,  70.6%) בהשוואה לחולים שליליים לנוגדנים כנגד HCV (43/117,  36.8%) או חיוביים לנוגדנים כנגד HCV אך שליליים ל-HCV RNA (5/24,  20.8%), וכן היארעות גבוהה יותר של רעילות כבדית חמורה.

לא תועדו הבדלים בין הקבוצות בהיארעות נשירת שיער, נויטרופניה, תרומבוציטופניה, בהיפרליפידמיה, בחילות, או חוסר תאבון.

החוקרים מסכמים וכותבים כי נראה כי זיהום נלווה בנגיף HCV מחמיר את תופעות הלוואי, דוגמת פריחה ורעילות כבדית, לטיפול HAART הכולל Nevirapine. החוקרים מציעים להימנע ממתן Nevirapine כחלק ממשטר הטיפול HAART בנוכחות HCV RNA.

J Acquir Immune Defic Syndr 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה