AIDS and HIV

מילה מורידה משמעותית את הסיכון להדבקה ב-HIV

מחקר בקניה הופסק בשלב מוקדם בשל תוצאות ראשוניות דרמטיות, לפיהן מילה רפואית מפחיתה ב-53% את הסיכון להדבקה בנגיף HIV בגברים, במהלך מגע מיני הטרוסקסואלי. התוצאות תומכות בממצאים מלמעלה מ-40 מחקרים אפידמיולוגיים תצפיתיים קודמים, ומחקר קליני מוקדם אחד, שמצאו קשר בין מילה וירידה בסיכון לזיהום HIV.

מחקר בדרום אפריקה, שהוצג בכנס בשנת 2005 בברזיל, מצא כי הסיכון להדבקה ב-HIV היה נמוך ב-60% בגברים שחולקו באקראי לניתוח מילה, תוצאות הביניים הובילו גם הן להפסקה מוקדמת של המחקר.

לדברי החוקרים, המחקר מצא ירידה משמעותית בהדבקה בנגיף HIV בגברים נימולים, בהשוואה לגברים שלא נימולו, ירידה של כ-50%. מדובר באבן דרך חשובה במאבק נגד HIV/AIDS, בעיקר במזרח ודרום אפריקה, שם גברים רבים אינם נימולים.

NIH הפסיקו את המחקר האמור ומחקר נוסף, שכלל כ-5000 גברים באוגנדה, לאור תוצאות ביניים. בנוסף, המלצת NIH היתה שכל משתתפי המחקר, שלא נימולו, יעברו מילה.

בקניה, 2784 גברים לא-נימולים, שליליים לנגיף HIV, בגילאי 18-24, חולקו באקראי לניתוח מילה, או ללא מילה. כל המשתתפים עברו ייעוץ ובדיקות HIV בחינם, טיפול רפואי, בדיקות, וטיפול במחלות המועברות במגע מיני (STD), קונדומים, וייעוץ בנוגע לגורמי סיכון, במשך 24 חודשים.

22 מ-1393 הגברים הנימולים נדבקו בזיהום HIV, בהשוואה ל-47 מ-1391 הגברים שלא נימולו, כלומר, ירידה של 53% בסיכון.

למרות הירידה המרשימה בסיכון, מומחים חיצוניים טענו כי המחקר מוגבל בשל משך הזמן הקצר יחסית של המעקב, ודרושים מחקרים לוגיטונדינאלים. הם מצפים לשמוע תלונות רבות בנושא, ומקווים שהתגלית האחרונה לא תפגע במחקרי מניעה אחרים.

למרות שהמחקר לא מצא כל סיבוך חמור או פרסיסטנטי בעקבות מילה במרפאה ציבורית, שנעשתה ע”י צוות מומחים, 1.7% מהפרוצדורות הסתיימו בתופעות לוואי קלות, כולל דימום או זיהום. החוקרים מציינים כי עידוד המילה באפריקה מחייבת הכשרה טכנית מתאימה ומיכשור רפואי הולם, ציוד סטרילי, ואספקה מספקת בכדי לבצע מספר גדול של ניתוחים. גברים צעירים רבים מבקשים לעבור מילה באזורים באפריקה בהם לא מדובר בפרוצדורה מקובלת, דבר העלול להגדיל את שיעורי הסיבוכים, אם אנשים לא מיומנים יבצעו את הניתוח.

חששות נוספות העולות מהממצאים, נוגעות לתחושת הבטחון המוטעית, בגברים שעברו מילה.

החוקרים מדגישים כי הם אינם מעוניינים להפוך את המילה למעין גלולת פלא, מדובר באמצעי הגנה חלקי בלבד, ולכן הם ישלבו זאת עם שיטות המניעה האחרות של HIV.

מתוצאות הביניים מהמחקר בקניה עולה כי מילה לא העלתה את שכיחות ההתנהגות בסיכון גבוה של גברים נימולים או לא-נימולים, ונראה כי שתי הקבוצות הקשיבו לייעוץ ההתנהגותי, ועסקו בפעילות מינית בסיכון פחות גבוה.

בנוסף לסכנות האפשריות בדיסאינהיבציה של פעילות בסיכון גבוה, מציינים את העלות הגבוהה והסיבוכים האפשריים של מילה באפריקה. החוקרים מודעים לשני המחקרים שהעריכו כי עלות מניעת הדבקה אחת נעה בין 181 דולרים ו-2000 דולרים. לדבריהם, נושא עלות-תועלת תלוי באוכלוסיה שנבדקה, אך נראה כי העלות גבוהה יותר, בהשוואה למניעת הדבקה מאם ליילוד.

הממצאים מהמחקר בקניה מעלים גם את השאלה בנוגע למחקר עתידי. מבקרי המחקר מציינים מחקר שנערך באוגנדה בנוגע להשפעות המילה על הדבקת HIV בבנות הזוג של הגברים, וכן הדבקת HIV בגברים המקיימים יחסים עם גברים, אך ייתכן ומחקרים אלו לא יהיו ישימים, או אפשריים, מסיבות מתודלוגיות ואחרות.

אם ניתן להוריד את שיעור נשאי HIV באוכלוסיית הגברים ב-50%, אין ספק שתהיה לכך השפעה על הנשים.

החוקרים מזכירים מחקר קודם שהראה ירידה של 30% בהדבקת HIV בבנות הזוג של הגברים, ומחקר אחר שמצא ירידה דומה של 30% בגברים המקיימים יחסים עם גברים נימולים, בהשוואה לגברים לא-נימולים, נשאי HIV. עם זאת, מרבית המקרים של הדבקות HIV בגברים המקיימים יחסים עם גברים, נובעים ממגע עם המוקוזה הרקטאלית, ולפיכך מילה צפויה להיות פחות יעילה במניעת הדבקת HIV בקבוצה זו.

בניגוד לכך, למעלה מ-90% מבין 30 מליון הדבקות HIV במבוגרים באפריקה, נובעים ממגע מיני הטרוסקוסואלי. אולם, החוקרים מציינים כי ניתוחי מילה לא צפויים להשפיע רבות על היארעות HIV/AIDS בארה”ב או אירופה, שם כ-70% מהגברים כבר נימולים.

יתרה מזאת, שכיחות HIV היא נמוכה בהשוואה לזו במדינות מתפתחות, והדבקה הטרוסקסואלית של HIV אחראית לאחוז קטן בלבד של המקרים. עם זאת, יתרונות נוספים למילה כוללים היגיינה טובה יותר, ירידה בסיכון ל-STD וסרטן הפין, פחות זיהומים בדרכי השתן, וסיכון נמוך יותר לסרטן צוואר הרחם בבנות הזוג של גברים נימולים.

החוקרים מאמינים כי מחקרים עתידיים יתמקדו בתהליך הקרטיניזציה המעורב בריפוי שלאחר המילה, ובמשך הזמן הדרוש לעור להתחדש עם שכבה מגנה. הם גם ממליצים לעקוב אחר סיבוכים והערכת הצרכים, הציוד, וההכשרה שתאפשר ליישם את המילה ברחבי העולם.

לבסוף, תוצאות המחקר מעלות גם שאלות אתיות במחקרים עתידיים. האם מחקרים מניעתיים ידרשו כעת להציע מילה לכל הגברים המתנדבים בסיכון? לדוגמא, האם מחקרי חיסון צריכים כעת להתמקד בגברים נימולים מסיבות אתיות? אם היה חיסון שהיה יעיל ב-50% מהמקרים, כולם היו מתרגשים מאוד, והיו מעוניינים להפיץ את החיסון מוקדם ככל הניתן.  אך ככל הנראה לא ניתן יהיה להסתפק בזריקה חד-פעמית, בשל האופי של הוירוס, בעוד שכעת ייתכן שקיימת התערבות שיכולה לצמצם את הזיהומים ב-50%. מדובר בפרוצדורה חד-פעמית, שהשפעתה יכולה להישמר לאורך כל החיים.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • האם בחולי פסוריאזיס סיכון מוגבר למחלת ריאות חסימתית כרונית? (Resp Med)

    האם בחולי פסוריאזיס סיכון מוגבר למחלת ריאות חסימתית כרונית? (Resp Med)

    מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Respiratory Medicine עולה כי אבחנה של פסוריאזיס אינה מלווה בסיכון מוגבר להתפתחות מחלת ריאות חסימתית כרונית (Chronic Obstructive Pulmonary Disease, או COPD). ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי הבנת הקשר בין פסוריאזיס ובין מחלת ריאות חסימתית כרונית עשויה לסייע בטיפול טוב יותר בחולים. מטרתם במחקר הנוכחי הייתה לקבוע את שיעורי […]

  • אורטיקריה מלווה בסיכון מוגבר לאבחנה של מחלה ממארת (British Journal of Dermatology)

    אורטיקריה מלווה בסיכון מוגבר לאבחנה של מחלה ממארת (British Journal of Dermatology)

    מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת British Journal of Dermatology עולה כי בהשוואה לאוכלוסייה הכללית, בחולים עם אורטיקריה תועדה עליה של 49% בסיכון להתפתחות מחלה ממארת בשנה הראשונה לאחר האבחנה, עם ירידה בסיכון ל-6% בשנים הבאות. מחקר העוקבה הרטרוספקטיבי התבסס על נתונים ממאגרים בדנמרק ובחן את היארעות הסיכון לממאירות בקרב חולים עם אורטיקריה בהשוואה לסיכון לממאירות […]

  • היעילות והבטיחות של Risankizumab לטיפול בדלקת מפרקים פסוריאטית פעילה (Rheumatology and Therapy)

    היעילות והבטיחות של Risankizumab לטיפול בדלקת מפרקים פסוריאטית פעילה (Rheumatology and Therapy)

    במאמר שפורסם בכתב העת Rheumatology and Therapy מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, התומכות ביעילות וסבילות של Risankizumab (סקייריזי) לאורך 100 שבועות, כאשר מרבית החולים שהגיבו לטיפול לאחר 52 שבועות שמרו על התגובה לאורך זמן, ללא סוגיות בטיחות חדשות.   ברקע למחקר מסבירים כי אין נתונים רבים אודות ההשפעה ארוכת הטווח של טיפולים תרופתיים לדלקת […]

  • הנקה עשויה להפחית את הסיכון להתפתחות פסוריאזיס בגיל צעיר (British Journal of Dermatology)

    הנקה עשויה להפחית את הסיכון להתפתחות פסוריאזיס בגיל צעיר (British Journal of Dermatology)

    מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת British Journal of Dermatology עולה כי הנקה עשויה להפחית את הסיכון להתפתחות פסוריאזיס בגיל צעיר. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי פסוריאזיס הינה מחלת עור סיסטמית בעלת מרכיב גנטי, אם כי טריגרים סביבתיים נדרשים להופעת ביטויי המחלה. מחקרים קודמים הצליחו לזהות חלק מהטריגרים הללו, דוגמת דחק, זיהומים וחשיפה לתרופות. מטרת […]

  • האם מינון גבוה של אריתרופויאטין בשלב מוקדם עלול לפגוע בהתפתחות המקולה בפגים? (Am J Ophthalmol)

    האם מינון גבוה של אריתרופויאטין בשלב מוקדם עלול לפגוע בהתפתחות המקולה בפגים? (Am J Ophthalmol)

    מתן מוקדם של אריתרופויאטין הומאני רקומביננטי במינון גבוה עשוי להשפיע על מדדי צפיפות כלי דם של המקולה בפגים, אם כי לא תועדה השפעה על מדדים מבניים אחרים של המקולה, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת American Journal of Ophthalmology. במסגרת המחקר התמקדו החוקרים בילדים שנולדו לאחר 26-31 שבועות הריון (גיל ממוצע של 11 […]

  • תוצאות חיוביות לטיפול ב-Sonelokimab כנגד דלקת מפרקים פסוריאטית (מתוך כנס ה-EULAR)

    תוצאות חיוביות לטיפול ב-Sonelokimab כנגד דלקת מפרקים פסוריאטית (מתוך כנס ה-EULAR)

    מתן טיפול ב- Sonelokimab לחולים עם דלקת מפרקים פסוריאטית פעילה הוביל לשיעור גבוה יותר של חולים שהשיגו שיפור של לפחות 50% במדד ACR (או American College of Rheumatology), בהשוואה לפלסבו, כך עולה מתוצאות מחקר בשלב 2 שהוצגו במהלך כנס ה-European Alliance of Associations for Rheumatology. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Sonelokimab הינו נוגדן הנקשר ל-IL-17A, […]

  • מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר טיפול מקומי חדש להזעת-יתר בבית השחי (מתוך הודעת ה-FDA)

    מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר טיפול מקומי חדש להזעת-יתר בבית השחי (מתוך הודעת ה-FDA)

    מנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration) הודיע על אישור טיפול אנטי-כולינרגי מקומי, ג’ל Sofpironium 12.45%, לטיפול במקרים של הזעת-יתר ראשונית בבית השחי במבוגרים וילדים בגילאי 9 שנים ומעלה. על-פי ההודעה לעיתונות מטעם חברת Botanix Pharmaceuticals, אשר פיתחה את המוצר ותשווק אותו, האישור מבוסס על תוצאות שני מחקרים בשלב 3 שכללו 710 משתתפים עם […]

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה