AIDS and HIV

האם Imiquimod מתאים לטיפול בנגעים אנאליים בעקבות HIV? (מתוך Archives of Dermatology)

חוקרים מגרמניה מדווחים כי טיפול ב- Imiquimod מביא לריפוי נגעים מסוג AIN (Anal Intraepithelial Neoplasia) בעקבות זיהום HPV (Human Papillomavirus), ללא צורך בניתוח או טיפולים אבלטיביים, בגברים נשאים ל-HIV.

גם עם HAART, שכיחות AIN וסרטן אנאלי, לא ירדה בגברים נשאי HIV, המקיימים יחסי מין עם גברים. AIN מטופל לרוב באופן כירורגי, הגורם תחלואה משמעותית, דוגמאת Stenosis או Incontinence, או באמצעות טיפולים אבלטיביים, להם שיעורי הישנות גבוהים.

בעבר, דווח על תוצאות מוצלחות לטיפול ב- Imiquimod ב-10 גברים נשאי HIV, עם AIN.

Imiquimod אושר בארה”ב לטיפול ביבלות אנוגניטליות, BCC Superficial (Basal Cell Carcinoma), ו-Actinic Keratoses. התרופה נקשר ל-TLR 7 (Toll Like Receptor) על מונוציטים, מקרופאגים ותאים דנדריטים, האחראיים לשחרור ציטוקינים פרו-דלקתיים.

החוקרים ערכו מחקר פיילוט פרוספקטיבי, שכלל 28 גברים נשאי HIV, שקיימו יחסים עם גברים, עם AIN שאושר בבדיקה היסטופתולוגית. בתחילת המחקר, כל המשתתפים היו נשאים לזני HPV בסיכון גבוה.

המשתתפים טופלו בקרם Imiquimod 5% שניתן למשך הלילה, 3 פעמים בשבוע, למשך 16 שבועות, במהלך התקופה הזו הם התבקשו להימנע מיחסי מין אנאליים.

22 משתתפים עקבו אחר הוראות הטיפול, 17 זכו לתגובה קלינית והיסטולוגית מלאה, למרות שהיעלמות ארוכת טווח של HPV היתה נדירה. התגובה לטיפול לא הושפעה מ-Grade של AIN או מיקומו.

כל החולים שדיווחו על תסמינים התלוננו על אריתמה, 4 דיווחו על תסמינים דמויי-שפעת במהלך השבועיים הראשונים, 7 פיתחו ארוזיות קלות, ואחד פיתח ארוזיות קשות בעקבות מינון-יתר.

6 המשתתפים שטופלו ב- Imiquimod רק לפרקים, לא דיווחו על תסמיני אריתמה ולא זכו לתגובה קלינית. בשני חולים, חלה התקדמות בדרגת AIN . 4 חולים לא נענו לטיפול בשל כאב בעקבות Imiquimod, וסירוב להימנע מיחסי מין. חולה אחד סבל מדיכאון, ואחד פיתח HIV Encephalopathy ולכן לא יכל להשתמש בתרופה.

החוקרים מייעצים לרופאים לדון בחשיבות הימנעות מיחסי מין, לפני התחלת הטיפול. החוקרים מאמינים כי טיפולים אבלטיביים הם האפשרות הטובה ביותר בחולים שאינם מוכנים להימנע מיחסי מין, או באלו שהמחלה שלהם אינה מאפשרת להם להשתמש בקרם.

Arch Dermatol 2006;142:1438-1444.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה