AIDS and HIV

פעילות משותפת של משרד הבריאות והאגודה טרנסג’נדרס בישראל

בשנים האחרונות חלה עלייה במספר נשאי HIV וחולי איידס בקרב אוכלוסיית גברים המקיימים יחסי מין עם גברים בישראל. בשנת 2005 דווח כי כבקרב רבע מכלל הנשאים וחולי האיידס החדשים המדווחים למשרד הבריאות גורם הסיכון העיקרי להדבקה היה קיום יחסי מין בין הגברים. ב-6 החודשים הראשונים של שנת 2006 דווח על שיעור דומה.

סקר התנהגותי שנערך על ידי משרד הבריאות ואגודת ההומואים, הלסביות, הביסקסואלים, והטרנסג’נדרס בישראל (האגודה) במהלך מאי- יוני 2005  בקרב אוכלוסייה זו הראה כי התנהגות סיכונית, כגון שימוש באלכוהול עד לשכרות ושימוש בסמים, נפוצה בקרב אנשים שאינם מקיימים מין בטוח. זאת, בהשוואה לאלה המקיימים מין בטוח.

לאור ממצאים אלו התגייסו האגודה ומשרד הבריאות לפעילות משותפת על מנת להקטין התנהגות סיכונית זו. במהלך חודש דצמבר אשתקד, חודש המודעות לאיידס, יצאו האגודה ומשרד הבריאות בקמפיין אינטרנטי ובמדיה הכתובה שעסק בקשר שבין שימוש בסמים ומין לא בטוח. השנה יתמקד קמפיין האגודה ומשרד הבריאות בקשר שבין שתיית אלכוהול ומין לא בטוח.

בנוסף, השנה יכונסו כל הארגונים הוולונטריים והעסקים שיש להם יכולת להשפיע ולתרום למניעת איידס בקהילה זו במטרה לעודד אותם למעורבות רחבה לקראת יום האיידס העולמי בחודש בדצמבר.

המשך פעילות ידווח בהמשך.

לפרטים נוספים:                                                      

האגודה: שי דויטש דובר האגודה  ,  דוא”ל: shai@glbt.org.il                                                         

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה