AIDS and HIV

האם מחלת כבד היא סיבת המוות המובילה שלא קשורה לאיידס בחולי HIV במדינות המתפתחות ? (מתוך Archives of Internal Medicine)

מדיווח של האיחוד האירופאי, שפורסם במהדורת אוגוסט של Archives of Internal Medicine, עולה כי סיבת המוות המובילה, שאינה קשורה לאיידס בארצות הברית, באירופה ובאוסטרליה, קשורה לכבד.

החוקרים אספו מידע בנוגע לתופעות לוואי של תרופות אנטי HIV (D:A:D) ב-23,441 נבדקים המודבקים ב-HIV במשך 3.5 שנים או סך של 76,893 שנות אדם.

סך הכל אותרו היו 1246 (5.3%) מקרי מוות מכל הסיבות. מתוכם 14.5% היו קשורים לכבד. בקרב נבדקים, שמתו מסיבות הקשורות לכבד, ל-66.1% היה זיהום בהפטיטיס C, ל-16.1% היה זיהום בהפטיטיס B ול-7.1% היה זיהום בשני הווירוסים.

גורמי הסיכון למקרי מוות הקשורים לכבד ב-HIV היו ספירה נמוכה של תאי CD4, זיהום בהפטיטיס C, זיהום פעיל בהפטיטיס B, שימוש בתרופות תוך ורידיות וגיל מבוגר.

הסיכון היחסי של תמותה עבור נבדקים עם ספירת תאי CD4 מתחת ל-50 תאים פר מיקרו ליטר בהשוואה לאלה עם ספירות תאי CD4 הגדולה מ-500 תאים פר מיקרו ליטר היה 16.1. הסיכון היחסי של תמותה היה 6.7 עבור נבדקים עם רמות HCV RNA (מספר עותקי RNA של הפטיטיס C), שהיו הכי נמוכות בהשוואה לרמות הכי גבוהות. הסיכון היחסי היה 3.7 עם זיהום פעיל של הפטיטיס B, והסיכון של מקרי מוות הקשורים לכבד הוכפלו עם שימוש בתרופות תוך ורידיות.

לדברי החוקרים, הקשר החזק בין חסר חיסוני והסיכון הגבוה למקרי תמותה הקשורים לכבד מדגיש את החשיבות של אסטרטגיות טיפוליות ב-HIV, שימנעו חסר חיסוני. יש צורך במחקרים נוספים בכדי לקבוע את הערך של התחלת טיפול אנטי ויראלי משולב בחולים עם סיכון גבוה לתמותה הקשורה לכבד.

Arch Intern Med 2006;166:1632-1641

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה