AIDS and HIV

טיפול ב-Efavirenz מעלה את רמת ה-HDL-כולסטרול (AIDS)

חוקרים ספרדיים מדווחים כי טיפול בחולי HIV באמצעות efavirenz (שם מסחרי stocrin), גם בחולים נאיביים לטיפול אנטי-רטרוויראלי וגם כתחליף למעכבי פרוטאזות (PI), מעלה את רמת ה-HDL-כולסטרול בחולים ומשנה את אינדקס ה-LDL/HDL שלהם.

nevirapine, מעכב שעתוק הפוך שאיננו נוקלאוסידי (NNRTI) נוסף, מעלה את פרופיל הליפו-פרוטאינים כאשר הוא ניתן כטיפול PI. בכדי לבדוק האם הדבר נכון גם בטיפול ב-efavirenz עקבו החוקרים אחר 20 חולי HIV במשך 48 שבועות לאחר התחלת הטיפול ב-efavirenz. עשרה מהחולים הועברו לטיפול זה מטיפול PI, ועשרה אחרים החלו לראשונה בטיפול אנטי-רטרוויראלי.

רמת ה-HDL הממוצעת עלתה מ-38.5 ל-52.6mg/dL (ערך P<0.0001) בקבוצת החולים הנאיביים לטיפול, ומ-41.8 ל-48mg/dL (ערך P=0.005) בחולים שטופלו בעבר ב-PI.

החוקרים כותבים כי efavirenz נמצא קשור לירידה משמעותית בולטת ביחס הכולסטרול LDL/HDL מערך של 3.34 לערך של 2.91 (ערך P=0.028). שינוי זה נמצא בלתי תלוי ברמות הטרי-גליצרידים.   

החוקרים מסכמים כי טיפולי PI עלולים להשפיע לרעה על פרופיל הליפידים, ולכן מעבר מטיפול ב-PI לטיפול NNRTI עשוי לסייע לטיפול בהיפר-ליפידמיה בקרב אוכלוסית חולים זו.

AIDS 2004;18:819-821.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה