AIDS and HIV

הוספת תרופה נוגדת HBV לטיפול ה-HAART בחולים בעלי זיהום כפול ב-HIV/HBV נמצאה מועילה (J Infect Dis)

תוצאות מחקר קטן שנערך בחולי HIV הסובלים מזיהום נוסף בוירוס צהבת HBV מעידות כי ניתן לשקם חלק מתגובות תאי ה-T הספציפיות ל-HBV באמצעות הוספת תרופה בעלת פעילות נוגדת HBV לטיפול מסוג highly active antiretroviral therapy, HAART.

החוקרים מציינים כי תמותה הקשורה לבעיות כבד היא בעיה הולכת וגדלה בקרב אוכלוסית החולים הסובלים מזיהום כפול ב-HIV-HBV. לאחרונה הוכח כי בחולים שליליים ל-HIV הסובלים מזיהום ב-HBV מוביל הזיהום ב-HBV באופן כרוני להפחתה בתגובה הספציפית של תאי ה-T וכי ניתן להתגבר באופן חלקי על בעיה זו באמצעות lamivudine.

במחקר זה, ביצעו החוקרים מעקב אחר 5 חולים הסובלים מזיהום כפול ב-HIV/HBV במהלך תקופה שמשכה עד ל-24 שבועות אחרי התחלת הטיפול ב-HAART בלבד או ב-HAART בתוספת תרופה נוגדת HBV.

החוקרים מציינים כי בקרב שלושה מתוך ארבעת החולים שבהם נצפתה ירידה בהעמסת ה-HBV התפתחה תגובה ספציפית כלשהי של תאי T בנקודות זמן מסוימות בעקבות הוספת התרופה נוגדת ה-HBV. הם מוסיפים כי באחד מהנבדקים הללו הופיעה מחדש תגובת CD8 תאית ל-3 אפיטופים של HBV עם תחילת מתן מרשם הטיפול המכיל lamivudine (שם מסחרי:Zeffix), למרות הכשל החיסוני המתקדם שהתקיים בחולה זה.  

בחולה אחר שטופל ב-adefovir dipivoxil, תרופה חדשה נגד HBV, נצפתה ירידה בולטת בשיעור הוירמיה ב-HBV בליווי הופעה מחודשת של תגובה תאית מסוג CD4 כלפי HBcAg ו-HBsAg.

החוקרים מסכמים כי האפשרות לשקם את תגובות תאי ה-T, שהן קריטיות בבקרת הזיהום ב-HBV, תומכת בהוספת תרופה נוגדת HBV לטיפול הניתן לחולים הסובלים מזיהום כפול ב-HIV/HBV.

החוקר הראשי אמר בראיון כי הנתונים הראשוניים הללו מרגשים, וכעת דרוש אישורם באמצעות מחקר גדול יותר.

J Infect Dis 2003;188;1815-1819.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה