AIDS and HIV

התחלת טיפול ב-HAART בספירת CD4 נמוכה מ-200 גורמת התקדמות מהירה יותר של המחלה (J Infect Dis)

מעקב ארוך טווח מוצא כי יש להתחיל במתן טיפול פעיל ביותר נגד רטרו-וירוסים (highly active antiretroviral therapy, HAART) בחולי HIV בטרם יורדת ספירת הלימפוציטים מסוג +CD4 מתחת לרמה של 200 תאים לליטר דם.

החוקרים מדווחים כי אפילו כשקיים דיכוי וירולוגי חזק, הסיכון להתקדמות המחלה גבוה יותר כשמתן הטיפול מתחיל בשלב זה ולא בזמן שספירות ה-CD4 גבוהות יותר.

הם מציינים כי על-פי הקווים המנחים הנוכחיים, יש להתחיל במתן טיפול פעיל ביותר נגד רטרו-וירוסים בחולים א-סימפטומטיים כשספירת הלימפוציטים מסוג +CD4 נמוכה מ-200 תאים לליטר. אולם, הם מדגישים כי המלצות אלה מתבססות על מחקרים תצפיתיים שבהם תקופת המעקב נמשכה 29 חודשים בממוצע. 

במחקר הנוכחי, משך המעקב הממוצע עומד על 36 חודשים, כשברבע מהנבדקים התבצע מעקב במשך 54 חודשים לפחות ובנבדק אחד התבצע מעקב למשך 75 חודשים.  

החוקרים ניתחו את התפתחותם של זיהומים אופורטוניסטיים חדשים ואת מקרי המוות בקרב 1173 חולים לאחר שהחלו בקבלת HAART. לצורך האנליזה חילקו החוקרים את החולים שבהם הושג דיכוי וירולוגי לתת-קבוצות על-פי ספירות הלימפוציטים מסוג +CD4 שלהם בתחילת הטיפול.

על-פי המאמר, בחולים שבהם הספירה בתחילת הטיפול נמצאה נמוכה מ-200 תאים לליטר הופיעה התקדמות מהירה יותר של המחלה, מאשר באלו שבהם נמצאה ספירה של 201-350 תאים לליטר, או באלו שבהם נמצאה ספירה גבוהה מ-350 תאים לליטר בתחילת הטיפול. עם זאת, לא נמצא הבדל בהתקדמות המחלה בין החולים שבהם הספירה בתחילת הטיפול עמדה על ערך של 201-350 תאים לליטר לבין אלו שבהם הספירה היתה גבוהה מ-350 תאים לליטר.

החוקרים מסכמים כי המחקר עוזר לקבוע מתי יש להתחיל במתן HAART בחולים א-סימפטומטיים. הם מוסיפים כי ברור שהתקדמות המחלה איטית יותר כשהטיפול מתחיל לפני שספירת הלימפוציטים מסוג +CD4 יורדת מתחת ל-200 תאים לליטר.

J Infect Dis 2003;188:1659-1665

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה