ADHD

ב-AAP טוענים כי הרחקה והשעייה של תלמידים מבית הספר איננה חינוכית (Pediatrics)

האקדמיה לרפואת ילדים בארצות הברית (AAP) פרסמה הודעה ובה הטענה כי חינוך תלמידים באמצעות ענישת הרחקה מבית ספר או השעיה מנוגדות למטרות בית הספר. לדבריהם, להשעיה או הרחקה של תלמידים מבית הספר עלולות להיות השפעות הרות אסון על עתיד התלמידים.  תלמידים שהושעו או הורחקו מבית ספר נמצאים בסבירות גבוהה יותר לקחת חלק בפעילות עבריינית או להיות במערכת המשפט לעבריינות נוער. אותם תלמידים נמצאים בסבירות של פי 10 לנשור מהלימודים, ביחס לתלמידים שלא נענשו בצורה דומה.

ה-AAP טוען כי תלמידים שנענשו בהרחקה מביתה ספר נשארים בחלק גדול מן הזמן לבדם במהלך היום, ורבים מהם פונים לעיסוקים לא הולמים; כמו כן, הרחקה או השעיה מבית ספר אינן מסייעות בטיפול בבעיות הקשורות להתנהגות הבעייתית, כמו שימוש בסמים, מתח הקשור למוצא אתני ולגזענות, אלימות ובריונות . כמו כן, מעבר לעלויות הטיפול בתלמידים הללו כבר ברמה הבית ספרית והמחוזית, כמו בשימועים ושירותים שונים הניתנים לתלמידים, גם ברמה המערכתית ישנן השלכות: כך לדוגמא, תלמיד שנשר מבית הספר התיכון ירוויח 400 אלף דולר פחות במהלך חייו מאשר בוגר תיכון. הנושרים ישלמו גם פחות מיסים, כ-60 אלף דולר פחות.

כדי למנוע השעיה והרחקה מבית הספר בהמשך, רופאי הילדים מציעים לפתח דרכי התערבות מוקדמות כבר בגיל הגן, וזיהוי מוקדם של ילדים עם בעיות התנהגות שעשויים בהמשך לעורר בעיות בבית הספר. הם ממליצים על תכנית של התערבות חיובית ותמיכה בתכניות שמקנות למורים כלים למניעה של התנהגות אלימה או מופרעת בקבוצות או סטודנטים.  הארגון קרא לרופאי הילדים לערוך בדיקות סקר/ אבחון לזיהוי של התנהגות בעייתית במטופליהם כבר בגיל צעיר,  כמו גם להיות בקשר עם אח/ות בית הספר או היועצ/ת. הם ממליצים כי הגורמים האחראיים ימצאו כיצד לתגמל את רופאי הילדים על מעורבות כזו.

לכתבה במדסקייפ


Pediatrics 2013.


0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה