ADHD

התועלת של הקפדה על דיאטה בריאה בחולים עם ADHD (מתוך Pediatrics)

במקרים בהם טיפול תרופתי אינו מביא להטבה בתסמיני הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות (Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder) או כאשר אינו-מקובל, ישנה תועלת אפשרית להקפדה על דיאטה בריאה, תוך הימנעות ממוצרים המעלים את הנטייה להפרעה, ונטילת תוספי חומצות שומן אומגה-שלוש. הסקירה פורסמה במהדורת 9 בינואר של כתב העת Pediatrics.

העניין הגובר בצורת טיפול זו בחולי ADHD, ובעיקר השימוש בתוספי אומגה, משמעות חסר ברזל והימנעות מדיאטה מערבית, מעוררים את הנושא כעת.

במאמר ביקשו הכותבים לספק סקירה מקיפה בנושא הטיפולים התזונתיים לטיפול בילדים עם ADHD, לאחר כשלון טיפול תרופתי. החוקרים שמו דגש על מחקרים מבוקרים שפורסמו לאחרונה. ההמלצות להקפדה על דיאטות שונות, מבוססות על דעות מומחים לפי מאמרים שפורסמו בנושא והניסיון הקליני. ההתוויות לטיפול תזונתי כוללות כשלון טיפול תרופתי, העדפות של ההורים או החולים, חסר ברזל, ובהתאם למקרה, מעבר מדיאטה מערבית הקשורה ב-ADHD לדיאטה בריאה ללא-ADHD.

בפועל, דיאטות ללא-תוספים ודיאטות עם אלימינציה/עם חשיפה מעטה לאנטיגנים צורכות זמן ומפריעות למשק הבית; הן משמשות רק בחולים נבחרים. תוספי ברזל ואבץ ניתנים רק לחולים עם חסרים ידועים; הם עשויים גם להגביר את היעילות של הטיפול התרופתי. בחולים שלא מגיבים לטיפול או במקרים בהם ההורים מתנגדים לטיפול תרופתי, יש מקום לבחון את הטיפול בתוספי אומגה-שלוש.

המומחים כותבים כי מתן תשומת לב רבה יותר לנושא ההדרכה של ההורים והילדים בנוגע להרגלי תזונה בריאה, תוך הזנחת מוצרים המעלים את הנטייה ל-ADHD, הינה ככל הנראה האמצעי הבטוח והמעשי ביותר לטיפול ב-ADHD במסגרת הרפואה המשלימה והאלטרנטיבית.

Pediatrics. Published online January 9, 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה